Gå til innhold

Golf 4 GTI 1.8T 2002 (custom stereo). Clean bakluke + panserforlenger ?

Ranger emnet


sebb93

Anbefalte innlegg

Eg liker disse best:Volkswagen Golf 4 plasma tacho illuminated glow gauge plasma tachoscheiben | eBay

De er litt dyrere 67€ de andre får du ned i 24€

Leit og sjekk nøye om fraktpris til norge da det varierer om norge ikke står i listen over land de sender til send ein mail er mye og spare på og sjekke nøye her.

Her er link til søket,de er billigest på ebay.de:plasma tacho golf4 | eBay

Eg fekk nettop kjøpt meg ryggesensor med display og flip nøkkel med sentrallåsboks kom på 450kr inkl med frakten fra bulgaria :-)

Endret av rainman

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 363
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tusen takk!:) er bora/jetta sine tøffere ? Eller hva er hensikten, har aldri sett de :)

 

Plasma høres fett ut , hvis de er billigere går jeg nok for dem:) vil også bytte pærene til instrument panelet til blå led, men er usikker på hvordan pærer det er og vil gjerne kjøpe de før jeg tar opp panelet ...

Imorgen skal jeg forresten sparkle siste laget til bakluka, så tar bilder da, har tettet emblem også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :-)

På forige side(side 10 heilt i bunn) er det link til hvordan du fjerner luftventilene, litt nede på den linken er det også bilder av bora luftventiler.

Er også link til firmaet til han på vortex :-)

 

Tror plasma skivene er mye bedre og lettere og innstalere så koster de mye mindre,synes plasma skivene er tøffere.

Gi meg beskjed om du kjøper så skal eg finne ein guide til hvordan du bytter og åpner spedometeret om du trenger det.

 

Det er ikke ryggekamera eg har kjøpt er bare ett lite display som viser avstanden i tilleg til lyd.

post-68654-13804855070619_thumb.jpg

Endret av rainman

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg så det når jeg tenker meg om, belyste detaljer på dem ?

 

Åja, det kan være kjekt! For lyden på rygge sensorene mine begynner ganske så tidlig, og når den har konstant piping så er det fortsatt ett stykke igjen til gjenstanden.

 

Jeg går for de plasma skivene du sendte meg til 67euro, jeg må bare se når jeg får penger om jeg har mulighet til å bestille nå før ferien : )

Nå skal jeg ut å sparkle siste laget forhåpentligvis ! Legger ved ett bilde etterpå :)

 

EDIT: Hvis du finner guide til å ta ut skivene osv, står det også hvordan pærer det sitter bak der ?

Endret av sebb93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ATTACH]38983[/ATTACH]Hei,ja det er belysning på de luftventilene sånn att du ser hvor du åpner/lukker dem i mørket.

Har leitet etter guide om bytte til led pærer i instrumentet men det ser dårlig ut,når du skifter til plasma skiver trenger du ikke pærene bak det er lys inne i skivene og det følger med bryter/boks til og skru dem av/på.

Tror pærene som sitter i instrumentet er lik parklyspære bare mye mindre,altså ein type wedge pære.

Disse selges da med og uten sokkel,vet ikke om det er led pærer som erstater disse men skal prøve og finne ut mer om dette i kveld :-)

Edit her er pære med sokkel vet de selger både med og uten sokkel på men ikke led,de har blå lyspærer på biltema 2stk for 20kr.

[ATTACH]38983[/ATTACH]

post-68654-13804855071615_thumb.jpg

Endret av rainman

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen linker til tøffe ting og gjøre med instrumetet.

Lakke bakgrunnen:VWVortex.com - Custom guages DIY

Aluminiums ring på speedo og turteller(finnes også til bensinmåler og tempmåler):VWVortex.com - Custom guages DIY

Skal også være ein med lysende nåler,men finner den ikke meiner de skal selge nåler med lys ein plass.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg så det etter en stund, hva forskjellen var :) det var stilig! men dyrt for 2 indikatorer ... (?) aha okei, da får jeg se ann lønningen! :)

 

Trenger ikke være led, men hadde vært interresant å vite hva som sitter bak der så jeg kan kjøpe pærer før demontering :)

 

her har du bilder av min bakluke:

sparklet ferdig ( pusset litt mere etter grunning )

[ATTACH]38986[/ATTACH]

 

Grunnet litt :)

[ATTACH]38987[/ATTACH]

 

Grå grunning passet veldig bra,dette ser jo bra ut allerede!! :)

post-74412-13804855071775_thumb.jpg

post-74412-13804855071839_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen linker til tøffe ting og gjøre med instrumetet.

Lakke bakgrunnen:VWVortex.com - Custom guages DIY

Aluminiums ring på speedo og turteller(finnes også til bensinmåler og tempmåler):VWVortex.com - Custom guages DIY

Skal også være ein med lysende nåler,men finner den ikke meiner de skal selge nåler med lys ein plass.

 

du kopierte samme linken 2 ganger ! :p men det så ganske stilig ut med å lakkere det og, men tenker på lysene, blir vell redusert, jeg skulle gjerne hatt de sterkere ! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte ikke heilt tildekking over støtfangeren det blir mye lakkstøv som lett setter seg så vask lett over med white/rødsprit om du har.

Ellers ser det veldig fint ut,ta deg god tid flere tynne lag med tørketid er viktig spesielt med farge og klarlakk.

Avstand er ein annen faktor som du skal passe på,klarlakken er tynne lag med tørketid veldig viktig se etterhvert som det tørker att det er like blankt som resten av bilen.

Det pærene som er på bildet er til spedometer i golf4,passer alle instrument til golf4 du trenger ikke sokkel er bare og dra pærene ut og sette i ny har skiftet disse på biler før.

Skiftet nettop sånn pære i viftekontroll til varmeapparatet på min,vett ikke hvordan de blå på biltema er men eg kjøpte blank på biltema og den virker fint.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var tom for søple sekker, men jeg har også tildekket hjørnet der, hele fangeren er dekket, jeg måtte bare fjerne det når jeg åpnet bakluken.

 

Jeg får ikke lakkert nå uansett, fordi jeg må på jobb, bare venter på at de ringer, så jeg grunner imens, jobber også 12t imorgen, så lakkering blir nok ikke før mandag.

 

Grunner tynne lag med 10min imellom ( det som står på boksen )

Jepp jeg skal være veldig nøye med lakkeringen, også polere etter lakkeringen.

 

Okei, da får jeg se om jeg gjør noe med instrument panelet til uka, tenkte hvertfall å kanskje lakkere alle lufteventil "rammene" i bilens farge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VWVortex.com - Aluminum Gauge Ring Install

Her er den andre he he

Ser litt på panserforlengere på ebay sånne som også går ned over lysene,har tenkt på dette ei stund har grill uten emblem liggende men eg manler de halvmånedekslene til den.

Er billige de ser de ned i 15€ koster mer i frakt enn delen så eg ser etter noe annet tøft og kjøpe i tilleg.

Har nesten ikke fått gjort noe på min bil i det siste,har masse deler og montere men mangler rett verktøy til hjullagrene.

Fekk fikset vindusviskermotoren,men må ha ny rør til spyleren den var det hull i så det sprutet inn i motoren.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg våtslipepapir og puss lett over med 1200Korn papir før du lakker på mandag husk og gjøre det reint etterpå det blir finere om du gjør dette selv om det ikke er nødnendig.

Du får tak i chrome luftdyser til luftventilene:CLG9203-6 Chrom cockpit styling für VW GOLF 4 GOLF IV | eBay

Her er det chrom ringer til instrumentet:VW Golf 4 MK4 97-05 Tacho Instrumente Tachoringe CHROM Snap In Clips R033 | eBay

EVT denne:VW Golf 4 MK4 97-05 Tacho Carbon Fiber Tachoblende + Tachoringe CHROM Clip BR033 | eBay

Blei masse linker dette he he,får kose deg på jobb

Er så mye tøffe ting til golf4 på ebay så er det så billig i tillegg,skulle bare hatt mer penger he he

Sånne som dette er det eg lurer på og kjøpe:[ATTACH]38988[/ATTACH]

post-68654-13804855071891_thumb.jpg

Endret av rainman

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk :) syns ikke de ringene var så kule, plasma var helt klart fetest ! Bra du fikk fikser bakviskeren din!

 

Jeg har ingen pusse eller slipemaskin :/ er fortsatt et par kanter jeg må pusse bort..

De chrome luftdysene var utrolig stilige!! De blir det nok å bestille, sammen med plasma plater!

Ble ikke noe jobb, alt er bare surr på fabrikken i helga, så jeg fikk fri med lønn idag, skal påjobb imorgen 11-23 :)

Jeg har også lyst på sånn panserforlenger, men jeg vil ikke bytte ut grillen min da den er lakkert svart emblem osv, syns den er veldig sprek, men panser forlenger skulle jeg absolutt hatt... si ifra hvis du finner en til grei pris ! koster jo fort 800kr her i norge..

 

Bestilte disse igår: http://www.ebay.com/itm/290845090331?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

 

Tåkelysene mine er så dårlige, forrige eier har "ødelagt" de for å få inn jalla xenon, så de lyser ikke en halv meter engang...

Endret av sebb93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår