Jump to content

Kjøpes: Styling til Audi A4 B5

Rate this topic


Recommended Posts

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Similar Content

    • By moabitter
      Hei er det noen som har erfaring med hovedlykter fra Bildeler a/s?
    • By markz
      Hadde en kjølevannslekkasje i sommer der jeg brukte bars leaks sealing til å stoppe dette. Funket helt fint frem til nå der kjølevæska plutselig hadde gått tom igjen. Fylte opp, og så ved etterfyllingen at det var et hvitt litt tykkere lag på toppen av kjølevannet. Oljen ser fin ut og bilen går bra! 
      Er dette garantert toppen eller kan det være sealeren som har gromset til? Vurderer å tømme vannet, fylle på nytt og kjøpe en bars head gasket fix. Noen tanker om hva som er lurt å gjøre? (Bilen er ikke verdt en toppakningsrep)
       
      Er en audi a4 b5 forresten :)
    • By Skaren98
      Hei, og velkommen til min tråd! Dette prosjektet tar jeg i eget tempo, så det blir ikke daglige oppdateringer. Men følg gjerne for ett kult A4 prosjekt!

      Alt startet i 2015 da jeg en vakker dag kjøpte meg en Audi A4 1,8tq 1996. Veldig pen bil, god og kjøre og ikke minst sprek.

      Informasjon om denne:

      S4 Interiør, div målere
      ombygde dørpanel fremme for stereo.
      S4 Speil
      Rieger breddekit 11cm
      RS Gitter
      Rieger Vinge
      Bakrutesenker
      Lykteliser
      Koilovers
      Sommer
      19" Felger 3delte 
      Frontmontert Intercooler
      Gt2x Turbo
      3" LMM
      Åpen eksos
      Større dyser
      Forsterka råder(tåler 1000hk)
      ATP Manifoild
      Es-Tuning luftfilter
      "Forsterka" Resirkventil
      Forsterka råder,ventiler,lager,stempelringer.
      Bilen ble også mappet & benket på ES-Tuning
      Resultatet ble 288HK på 1 trykksbar.

      Videre ble denne bilen solgt da mine kunnskaper om bil ikke var store på den tiden. 

      Da jeg nå har enda mer kunnskap bestemte jeg meg for og kjøpe en Audi a4 1,8tq b5 og startet herved søket på finn.no, autodb osv... 
      Fant meg en grei en som faktisk ble solgt av en forhandler i sarpsborg, gjore klar penga og tok meg turen til Sarpsborg med Tog.  Det dumme jeg gjore her var og ikke sjekke bilen grundig nokk ettersom jeg stolte på denne forhandleren. Bilen kjøpte jeg i "god teknisk stand", (Ifølge forhandleren).

      Det ble altså en grønn Audi A4 1,8tq b5 1996 modell.











      Dagen etter kjørte jeg bilen, og plutselig røyk en bærearm på venstre side. Denne delen ble byttet, men tok bilen opp på bukken for og sjekke videre. viste seg att travers var ihjelrusta og hadde en stoor sprekk i høyre topp, altså like før hele traversen knakk i sammen. 

      Da tok jeg kontakt med forhandleren... Ringte han og ba om en stor del av pengene tilbake, ellers kunne han bare komme og hente den igjen. Dette skulle han tenke på, fikk så telefon av han på Mandag etter en helg der han var enig i dette og ga meg så en stor del av pengene tilbake. Jeg var herved fornøyd og startet da planlegginga med bilen.


      Fant så frem en delebil på finn.no og hentet både en hel motor og en travers, motoren her skulle virke fint men den vil bare bli brukt til en delemotor fra min side. Ga 1000kr for dette.

      Så var steget videre og få byttet traversen, dette har jeg allerede gjort og bilder av dette kommer senere idag.

      Er noe småproblemer med bilen, ganske sikker på att resirk ventilen er gåen. Er bestilt ny fra forge som blir montert asap. 

      Ting som er gjort (Merka med grønt)

      - Bytta travers
      - Bytta bakre venstre bærearm
      - Bytta høyre fremre bærearm
      - Montert sportsfilter
      - Bytta olje og oljefilter

      Ting som skall gjøres (Merka med gult, merka med rødt =usikker, merka med blå = bestilt/ligger klart. Flytter ting over til "Ting som er gjort" når det er gjort)

      - Bytte komplett multilink forstilling fremme
      - Bytte hjulbuene fremme (Eventuelt reparere de som står på nå om mulig)
      - Lakkeres blå eller rød (Mulig foliering)
      - Montere Biltema 4-1 måler (Oljetrykk, oljetemperatur, turbotrykk, volt) Litt usikker på hvor selve "Strømmen" til denne skall kobles under dashbordet, noen som vet?
      - Montere Forge Style Resirk ventil (Kjøpt hos Nordicautoimport)
       
      Bilen skall på EU kontroll i mars 2018, så jeg utsetter tuninga til etter dette. Blir og spare opp penger i mellomtiden. Også få den i god nok stand til og faktisk komme igjennom Eu godkjenninga.


      Planlagt Oppsett: 


      - Replica Gt2860 eller 2871 turbokit (Pga økonomi velger jeg faktisk og prøve ut kina turbo)
      - Front Montert intercooler
      - 3" luftmengdemåler
      - 3" Downpipe
      - 2,5" Hjemmesveisa eksosanlegg 
      - 441ml dyser 
      - 3" innsuging 
      - Olje catch tank
      - Nye oljeslanger og vannslanger til turbo
      - Større bensinpumpe om nødvendig
      - Boost controller 

      Og andre småting, fortsatt ikke sikker på oppsett.

      Planlagt styling:

      - S4 fremfanger
      - S4 Sideskjørt 
      - Senke med H&R Senkefjærer
      - Nye baklykter
      - Nye sideblinklys
      - 18tommer Le mans felger


      Er nok et par ting jeg har glemt, men det retter jeg opp i siden. Velkommen igjen til min tråd og håper du vil følge prosjektet mitt. 
      Setter stor pris på all hjelp jeg kan få og ikke minst tilbakemeldinger. 
    • By pellusen
      hei, har planer om og bytte motor i min audi 100 c4 rett etter jeg er ferdig med fagskulen. det prosjektet vil eg ta på meg på grunnen av att eg kresja min s6 avant og fikk fort tak i ein audi 100 sedan. men hva må til vist eg har komplett delebil ? er det plug and play eller må de gode gamle sveiseapparatet fremm? eventuelt deler hva deler trenger jeg ? 

       

      har planer om maxxecu datasprut. 

       

      fint vist nokken kunne laga ei forklaring eller ei to do list vist det går and, all hjelp og komentara blir verdsatt 




    • By Rana
      Meget pen BMW 520 DA (faceliftmodellen) med full M-Sport pakke selges gunstig. Bilen framstår som ny, og alle service er fulgt hos merkeverksted med stempel i hefte. Bilen har kun rullet 65000km, og bærer preg av dette innvendig og utvendig(som ny). Bilen er en drøm å kjøre, med sine sportslige og comfort-kjøreegenskaper. Bykjøring 0.8L, Langkjøringpg 0.5L, Blandetkjøring 0.6L. 
      FACELIFTMODELL!!!!!

      Godt og riktig utstyrt med blandt annet:
      - M-Sportpakke
      - M-Sport fjering
      - M-Sport ratt i skinn med VARME
      - M-Sport aerodynamikk pakke
      - Shadeow-line (Sorte lister)
      - Sort taktrekk innvendig
      - Sportsseter i dakota skinn
      - Parkeringssensor foran og bak
      - Xenonlys
      - Klimaautomatikk
      - Lyspakke
      - Radio BMW Professional
      - USB og AUX
      - Bluetooth tlf tilkobling
      - Lyspakke (lys under dører og speil)
      - HIFI
       
       
      Ta kontakt på 99448227





















  • Populære emner nylig

  • Recent Achievements

    • Trulsp went up a rank
      Korporal
    • martinlol went up a rank
      Korporal
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy