Gå til innhold

Audi A3 1.8T som første bil. Vil gjøre den sportslig, tips.

Ranger emnet


bi a op

Anbefalte innlegg

Audi A3 1.8T sølv 1999, kun originaldeler når det kommer til tuning og styling.

 

Har ca. 30 000kr jeg vil bruke på alt fra styling til tuning, har en mengde spørsmål. Først av alt så vil jeg tune bilen med luftfilter og dumpventil. En litt diskrè dumpventil. Er det flere "billig" metoder for å tune bilen? Har null snøring på hva greiene gjør, vet bare at det er tøft.

 

Dumpventil

Har null peiling her også. Vil bare ha en som du selv kunne hatt til en grei og litt kjedelig Audi med 150hk. Ikke for øhyt til at det blir for dumt, og heller ikke for lavt til at det blir latterlig. Vet heller ikke om det finnes forskjellige typer lyder eller om alle lager den sexy psssht lyden som på film:lol:

 

Luftfilter

Så lenge der er OK og lager lyden jeg er på jakt etter har jeg ikke mye å si her.

 

Når det gjelder styling vil jeg ha lavprofildekk og felger (det trenger jeg ikke info om her), eksosanlegg, lys LED på innsiden og vurderer bodykit og senkesett.

 

Eksosanlegg

Vil ikke ha tvilling anlegg, bare et som ser sportslig ut, et som "du" selv vet ved erfaring det ikke er noe tull med ved montering.

 

LED på innsiden i bilen

Jeg vil montere to små lysdioder bar håndtaket på dørerene slik at selve LEDen ikke syns, men det lyser sterkt blått rundt. Også noen form for lysrør eller en strimle med mange LEDs på under der hvor man har føttene, samme prinsipp som ved dørene. Hvordan gjør jeg dette når det gjelder strøm? Rask forklaring, fremgangsmåte og stikkord så klarer jeg sikkert å google meg frem.

 

Bodykit

Hva skal jeg velge her? Ser så mange ungdomsbiler der eksospotten stikker ut av et stakkarslig hull i hekken. Ser ofte som det er dama på 14 år som har skåret hullet. Er også typisk å se stripset bodykits eller at dem henger løst. Det virker for meg som det finnes mye billig crap (eller bare montert og behandlet dårlig)? Så spørsmålet her er forslag til diskrè bodykit som varer en stund og billig metode for å lakkere. Finnes det privat personer som gjør det svart? Eller er det billige gjør-det-selv metoder?

 

Senkesett

Klarer ikke engang finne ut hva det er på engelsk så klarte ikke finne ut mye. Jeg aner ikke hva dette er annet enn det er fire fjærer på produkt bilde og bilen senkes lengre mot bakken. Her trengs det nybegynner tips, og igjen stikkord slik at jeg kan lete meg frem på nettet. Ulemper med senkesett? Hvor lavt kan den senkes uten at fartshumpene vi har i landet dreper understellet?

Endret av bi a op
Æ, Ø og Å ble fulle og fucket opp hele tråden samt tråd tittel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La bilen ha original dump da denne er resirkulerende. Vil du ha mer lyd så må du på med dump som blåser ut, med det resultat at motor drukner i bensin hver gang du hører det blåser.

Det samme gjelder luftfilter, det originale gjør jobben like godt som noen andre, heller bedre. Noen setter på konfilter, stort og flott, men der stopper også herligheten. Etter kort tid fjusker motoren da fett fra filteret har satt LMM ut av spill, og du har det gående.

Senkesett og eksos er greit nok. Eksos koster gjerne mer enn det smaker, men et ok senkesett er verdt pengene.

Styling finner du rundtom, søk på nettet og du finner i flere typer og priser. Noen har bedre passform enn andre, men må lakkeres av proffe for at det skal bli skikkelig fint.

LED i hytt og pine blir bare tåpelig, barnslig når det er under bilen.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La bilen ha original dump da denne er resirkulerende. Vil du ha mer lyd så må du på med dump som blåser ut, med det resultat at motor drukner i bensin hver gang du hører det blåser.

Det samme gjelder luftfilter, det originale gjør jobben like godt som noen andre, heller bedre. Noen setter på konfilter, stort og flott, men der stopper også herligheten. Etter kort tid fjusker motoren da fett fra filteret har satt LMM ut av spill, og du har det gående.

Senkesett og eksos er greit nok. Eksos koster gjerne mer enn det smaker, men et ok senkesett er verdt pengene.

Styling finner du rundtom, søk på nettet og du finner i flere typer og priser. Noen har bedre passform enn andre, men må lakkeres av proffe for at det skal bli skikkelig fint.

LED i hytt og pine blir bare tåpelig, barnslig når det er under bilen.

 

Takk for svar. Tar alt i betraktning til tross for at lite av spørsmålene mine ble besvart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senkesett

Klarer ikke engang finne ut hva det er på engelsk så klarte ikke finne ut mye. Jeg aner ikke hva dette er annet enn det er fire fjærer på produkt bilde og bilen senkes lengre mot bakken. Her trengs det nybegynner tips, og igjen stikkord slik at jeg kan lete meg frem på nettet. Ulemper med senkesett? Hvor lavt kan den senkes uten at fartshumpene vi har i landet dreper understellet?

 

Sjekk ut parts and retards, han selger rimlige og gode sett :)

 

Og hvor langt? Jeg hadde minimum senk på gamle bilen, så ikke senket ut. Var mer lik sports understell utsende. Men iallefall, klarte å kjøre bunnpanna langt ned i bakken. Så hvor lavt man kan senke spørs helt på hvordan det er hos deg, og hvor mye du tør (inntil det lovlige)

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La bilen ha original dump da denne er resirkulerende. Vil du ha mer lyd så må du på med dump som blåser ut, med det resultat at motor drukner i bensin hver gang du hører det blåser.

Det samme gjelder luftfilter, det originale gjør jobben like godt som noen andre, heller bedre. Noen setter på konfilter, stort og flott, men der stopper også herligheten. Etter kort tid fjusker motoren da fett fra filteret har satt LMM ut av spill, og du har det gående.

Senkesett og eksos er greit nok. Eksos koster gjerne mer enn det smaker, men et ok senkesett er verdt pengene.

Styling finner du rundtom, søk på nettet og du finner i flere typer og priser. Noen har bedre passform enn andre, men må lakkeres av proffe for at det skal bli skikkelig fint.

LED i hytt og pine blir bare tåpelig, barnslig når det er under bilen.

 

Hvis konfiltre gjør som du sier, hvorfor kjøper folk det da? Du vil ikke anbefale meg å kjøpe et konfilter forstår jeg deg rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis konfiltre gjør som du sier, hvorfor kjøper folk det da? Du vil ikke anbefale meg å kjøpe et konfilter forstår jeg deg rett.

 

Mange er uvitende om bieffektene med slike filtere. Blir det montert feil så vil du få mindre effekt i bilen. Du vil nok få grom lyd ved gasspådrag, men blir det plassert feil kan motoren få mer varm luft. Noe som gjør at det blir mindre effekt. (Kald luft = mer kompakt = mer effekt). Men det å si at det er helt bortkasta er vel litt feil. Bare pass på å monter det riktig, og med riktig filter så vil du kanskje få noen % mer effekt. Men ha det i bakhue at LMM ikke liker olje filtere.

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange er uvitende om bieffektene med slike filtere. Blir det montert feil så vil du få mindre effekt i bilen. Du vil nok få grom lyd ved gasspådrag, men blir det plassert feil kan motoren få mer varm luft. Noe som gjør at det blir mindre effekt. (Kald luft = mer kompakt = mer effekt). Men det å si at det er helt bortkasta er vel litt feil. Bare pass på å monter det riktig, og med riktig filter så vil du kanskje få noen % mer effekt. Men ha det i bakhue at LMM ikke liker olje filtere.

 

Når du sier "riktig" mener du helt etter bruksanvisningen eller er det flere tommelregler jeg må følge for å selv finne ut hva som er mest ideelt i min bil? Og hva er "feil"?

Endret av bi a op
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår