Gå til innhold

Ingen turtall?

Ranger emnet


nitamaribel

Anbefalte innlegg

Hei! Trenger virkelig noen råd eller tips om hva som kan være problemet med min bil. Jeg har en audi 80, 1991 modell.

Alt startet med at den begynte å hakke når jeg skulle kjøre, deretter gikk den høyt opp på turtallet når jeg skulle klutche og gire mens jeg kjørte. Kunne ikke ha bilen i fri, da turtallet bare steg hele tiden, derfor måtte jeg slå av bilen :s etterhvert har den begynt å "bremse" av seg selv, den går ned på turtall mens jeg kjører, så jeg må trøtt inn klutchen og trø på gassen for å få turtall og fart på bilen. Av og til er det ingen turtall i det hele tatt når jeg trør inn gassen når bilen er i fri eller klutchen inne.

Kan det være noe feil med klutchen eller er jeg helt på bærtur?

Er ikke noe god på biler, alt jeg kan er å kjøre dem. Så helst svar på norsk så jeg forstår om det er noen som har noen tips til meg, hehe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alltid, legg med informasjon om motortype, aller helst motorkode. Uten dette blir det vanskelig å hjelpe. Skiltnummer duger også om du ikke vet det over ;)

 

Om det er en Monomotronic så sjekk gummiflensen mellom innsug og gasspjeld (det mange tror er forgasser).

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da har du en Digifant-motor, og de symptomene du beskriver er noe merkelige. Er det slik at turtallet på motor stiger og synker, eller er det bare turtelleren som går amok? Litt kinkig feil dette - du kan lese ut feilkoder, Digifant 1 lagrer de fire siste feil, men er ikke sikkert det hjelper særlig her. Utveien da er å ta turen innom Møller og få de til å lese ut 'real time data' og se hva de finner ut.

Om jeg hadde hatt bilen foran meg, hørt, sett og prøvd, så kunne jeg gjerne kommet med noe mer spesifikt. Det kan være hallgiveren som tuller, men det forklarer ikke hvorfor motor går så høyt på turtall på tomgang - tror jeg...

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår