Gå til innhold

Div spørsmål angående Coupe/S2

Ranger emnet


Oeeix

Anbefalte innlegg

Hei, har da noen ting jeg lurer på angående min 1992 90 Coupe 2,8L V6

 

Felger:

Ser etter nye felger til den da... men sliter med å finne fine felger som passer til den lakken som er nå (sølvgrå)

Fant disse opplysningene angående felgdimensjoner på martins felger:

Boltsirkel (PCD): 5-112

Bolt/mutter dim: 14x1,50B

Innpress (ET): 45

Navhull (CB): 57,1

 

Har fått høre at versjonen med 2,8 V6 har samme understell som S2, så går derfor ut ifra at det er felger til S2 jeg må ha... Noen som vet noe annet?

 

De felgene jeg liker best til nå er Sparco RTT 524, men de koster MYE! Har heller ikke bestemt meg for om jeg skal ha 17" eller 18", men tror jeg vil gå for 18".

men kom gjerne med forslag :)

 

Luftfilter:

Har lyst til å få på sportsluftfilter på bilen, både pga. lyd og bitte bitte litt mer effekt :) Hvor stort filter passer best til motoren?

 

Eksos katalysator:

Bilen har gått 280 000 km, så er vel på tide å renske katalysatoren, noen tips om hvordan jeg kan gjøre dette? (Har blitt fortalt her tidligere at katalysatoren er noe av det som bremser mest effekt etter en stund)

 

Quattro slakk?!?

Har problemer med slark i festene på diffen, så hvis jeg speeder og eller slepper speeden litt fort i 1. og 2. gir rykker det i hele bilen, har funnet ut at det er slark i festene på differensialen, hele diffen beveger seg opp og ned når jeg vrir hardt på hjulene når bilen er løftet opp... Leste noe om noe noen kalte quattro slakk? Er det samme tingen jeg har? Hvor kan jeg få fatt i nye foringer til festene til diffen?

 

Vindusheiser:

Har periodiske problem med vindusheisene, de funker, funker ikke, funker, funker ikke... aldri noe system i det. ide om hva som kan være galt?

 

Eventuelt hvor kan jeg få kjøpt nye motorer til vindusheisene + at jeg må ha ny taklukemotor og...

 

Front Fanger:

Vil ha ny front fanger etter noen møter med brøytefond i vinter så har sett mye på fangere til 90 coupe, og tror jeg har kommet frem til en av disse:

http://www.streetdesign.no/?id=3475

Frontspoiler til Audi 80 B4 med opplegg for blink- og tåkelys. Glassfiber. NB! Fangerjern kreves!

Passer dem på en 90 coupe? (org er det S2 fanger på 2,8L versjonen) Etter alt jeg har forstått passer alle B4 om hverandre?

 

Ble veldig mye dette, men får håpe noen tar seg bryet til å hjelpe meg.

Takknemlige for alle svar :)

1992 Audi Coupé 2,8L V6 quattro (Original registrert)

1985 Chevrolet Camaro Sport Coupe, Driftebil prosjekt

1989 Chevrolet Startcraft 6,2L Diesel Russebil Til Salgs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felger trenger ikke være fra S2, hvilken som helst felg med riktig boltsirkel og innpress passer.

 

La det originale luftfilteret være der, da du ikke får noe som helst mer effekt av å bytte det ut med noe fancy greier. Ender heller med redusert effekt da motor gjerne suger varmluft, samt er ikke LMM glad i filter som er oljeinnsatte.

 

Katalysator kan ikke renses, den må kjøpes ny i sin helhet.

 

Foringer til differensial )og mere til) får du på Møller. Si hvilken bil, motor og årsmodell så finner de rett del til deg.

 

Vinduseheiser - sjekk om det er brudd i ledningene mellom A-stolpe og dør.

 

Når det gjelder frontfanger så passer alt fra B4 om hverandre. Og det er ingenting som heter 90 coupe, blir det samme som å si Ford Taunus Granada ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :)

 

Angående det med "S2" felger, så var det mer om det er samme innpress og boltsirkel som på min.

Og mener du den heter bare Coupé da eller? Blir så lett forveksla med Coupé gt når jeg søker etter deler da... og på Finn.no ligger de jo under 90... Blir forvirra, men du har sikkert rett :)

 

Har søkt en del, og ser ikke ut som det er noen grei måte å øke effekten på... får heller ha den som den er og la herjinga gå utover driftebilen :)

 

Men hva er anbefalt olje å ha på 2,8'en ? 5W40? Noe spesielt merke å anbefale?

Endret av Oeeix

1992 Audi Coupé 2,8L V6 quattro (Original registrert)

1985 Chevrolet Camaro Sport Coupe, Driftebil prosjekt

1989 Chevrolet Startcraft 6,2L Diesel Russebil Til Salgs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din bil ('92 Coupe) har vel originalt ET37, du kan gå opp eller ned inntil 7.5mm per side og det er fortsatt lovlig. Boltsirkel på din bil er 4x108 så sant du ikke har en S2 som har 5x112.

 

Ja, om du har en Coupe så heter den bare Audi Coupe, ikke noe 80 eller 90 i tillegg ;) Coupe GT er en eldre modell, type 81/85. At Coupeer ligger under kategorien Audi 90 på finn er fordi finn ikke er helt oppdaterte ;)

 

Å øke effekten gjør man enklest med trimkammer, men til V6 12v er utvalget særdeles dårlig.

 

Olje 5W-40, 5W-50, 10W-40 e.l. men ikke olje fra Shell.

 

PS. Du kan trygt slette '90' i signaturen din ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! Da har jeg endelig funnet ut at jeg faktisk har S2 hjuloppheng :D Han jeg kjøpte den av sa at det var S2 hjuloppheng på 2,8l men har ikke funnet noe om det noe annet sted, så var ikke sikker...

1992 Audi Coupé 2,8L V6 quattro (Original registrert)

1985 Chevrolet Camaro Sport Coupe, Driftebil prosjekt

1989 Chevrolet Startcraft 6,2L Diesel Russebil Til Salgs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår