Gå til innhold

Tollvesenet klippet skiltene mine!

Ranger emnet


pebe1

Anbefalte innlegg

Dette er jo "utstillings"-skilter, noe som mange biler, motorsykkler oa har på museum og i private samlinger, parkert i bygninger og / eller tilhørende utendørs utstilling / samleplasser, gjerne innegjæret på privat (eller offentlig) eiendom.

 

Mener personlig at disse private "utstillings"-nummer skilter ikke skulle blitt skrudd av bilen og fjernet fra privat eiendom uten ev. lovlig utstedt ransakingsordre fra rette myndighet (??dommer??), dersom bilen ikke var i bruk.

 

Dersom bilen sto på offentlig vei / parkeringsplass ville saken være en helt annen..................

Netopp

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo "utstillings"-skilter, noe som mange biler, motorsykkler oa har på museum og i private samlinger, parkert i bygninger og / eller tilhørende utendørs utstilling / samleplasser, gjerne innegjæret på privat (eller offentlig) eiendom.

 

Mener personlig at disse private "utstillings"-nummer skilter ikke skulle blitt skrudd av bilen og fjernet fra privat eiendom uten ev. lovlig utstedt ransakingsordre fra rette myndighet (??dommer??), dersom bilen ikke var i bruk.

 

Dersom bilen sto på offentlig vei / parkeringsplass ville saken være en helt annen..................

 

Dette er HELT lovlige skilter som er HELT lovlige å montere på bilen ETTER att bilen er Pkk-ok, forsikring og årsavgift er betalt. Har selv gjort det slik flere ganger.

Opel omega 2,5-96

Opel omega 2,5-96 Nr2!

Opel manta-72 2,4i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registert vil si at bilen har fått utstedt et vognkort fra Statens Vegvesen, ikke at noen har montert noen plater på en metallklump bak et verksted

 

Så dette vil si at bilen jeg har bak huset er registrert, eller misforstår jeg det du har skrevet her?

Har vognkortet men skilt er levert inn hos SVV.

 

Tror neppe det..

Endret av Jesper1201

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en del juridiske utfordringer med den føre var holdningen. Bilen min kan brukes til mange lovbudd, kan de beslaglegge den av den grunn? En bil uten årsavgift, Pkk og forsikring kan ikke brukes på offentlig vei, men finn gjerne dokumentasjon på at det trådstarter har gjort noe ulovlig, så gir jeg meg tvert

 

Gir du deg ut for å være noe du ikke er så er det rett å slett straffbart ja..

Opel omega 2,5-96

Opel omega 2,5-96 Nr2!

Opel manta-72 2,4i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant noe i samme gata.

"En kjent person i Amcar miljøet hadde fått tildelt registreringsnummer, men ikke fått de fysiske kjennemerker. Han klipte til to papplater og skrev på med svart tusj. Kjørte 500 meter og ble stoppet av onkel blå. Ble også påstand om dokumentforfalskning m.m. Han henviste til reglene om veteranbil og gav politimannen sitt visittkort med beskjed om at hvis han kunne finne NOE i regelboka som tilsa at han hadde feil, da men først da skulle han akseptere bot. Resultat! Han hørte ikke noe fra politiet. Til de som fortastt tviler henviser jeg igjen til Amcar."

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All ære til amcar. Men denne karen hadde ALLE formaliter iorden.. det eneste han manglet var metallplatene av rett format. Forstår godt att politiet ikke brukte ressurser på noe slikt.
Alle formaliteter? Påsto dere ikke netopp at en bil uten skilter ikke var registert..?

 

 

Men hvilke formaliteter er det som ikke er i orden hos trådstarter da? Han har helt lovlig kjøpt tidsriktige skilt som ikke er rekvisjonspliktige og montert dem på bilen. Hvis du klarer å finne en lov, regel, forskrift eller hva som helst som forbyr han å skru disse skiltene på bilen, i stedet for å ha dem på soverommet, så vil jeg gjerne se

Bilen er ikke godkjent, den har heller ikke pkk eller årsavgift. Det er ikke forbudt å ha en bil uten dette stående bak verkstedet, og det er heller ikke forbudt å kjøpe skilt. Hva er det da som er forbudt?

Det er først når denne kombinasjonen taes ut i trafikken at det blir forbudt

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. :) På ingen måte forskjell.! jeg kan melde skilt utstedt av SVV. mistet.. Det blir på akkurat samme viset.. de har ingenting på en bil å gjøre.

Jo, for veteranskilt kan du bestille selv, de er ikke rekvisjonspliktige, mens ordinære skilt må bestilles av SVv

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når bilen er forsikret å godkjent/betalt avgift på.. så er det ikke verdens undergang om du dumper borti en ulykke menst du venter på skiltplater..

Bestiller du derimot skiltplater før du har fått orden på ting som Kreves for att bilen skal få den retten til å ha skiltplater med den rette tall/sifferkombinasjonen.. ja? da må du finne deg i det att kontrollorgana våre kan flekke ta skilta å sikte deg for dokumentfalsk.. Du utgir bilen for å vær OK.. men det er den ikke..

Opel omega 2,5-96

Opel omega 2,5-96 Nr2!

Opel manta-72 2,4i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår