Gå til innhold

Tollvesenet klippet skiltene mine!

Ranger emnet


pebe1

Anbefalte innlegg

En jeg jobber attmed dro på ferie i fjorsommer, Kjerring, unger oppakning takboks.. osv.. Midt oppi ødaste brusdalen for de som veit.. Vart han vinka inn.. Mangla Pkk-ok! klipp! en seremoni uten like for å få taki leiebil osv.. Pkk'n var ok.. Men verkstedet hadde glemt å maile inn resultatet.. så ingen kjære mor viss der er skilt på biler som ikke skal ha det, Å infoen om trådstarters bil er nok: "Kjennemerker innlevert".

Ja, kjører man med en bil som ikke har avgifter, forsikring og Pkk i orden blir man selvfølgelig avskiltet.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da.. Men når bilen plutselig har fått skilter så er den jo registrert! Biler som er uregistrerte skal så vit jeg vet ikke ha kjennemerke.

Registert vil si at bilen har fått utstedt et vognkort fra Statens Vegvesen, ikke at noen har montert noen plater på en metallklump bak et verksted

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myndighetene har ingen mulighet til å sjekke vognkortet når bilen står bak et verksted.. Men de har alle muligheter til å sjekke om bilen skal ha montert metallplater foran og bak med et gitt Nummer på.... Skal den ikke ha det.. så fjerner de metallplatene slik att bilen ikke skal kunne brukest ute blant folk, uten att folk reagerer på det!

En bil uten Pkk-ok å forsikring har ikke noen rett til å ha desse metallplatene påmontert.

Opel omega 2,5-96

Opel omega 2,5-96 Nr2!

Opel manta-72 2,4i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tar ikke vegvesenet bare vognkortet når de avregistrerer biler da? Da slipper de jo alt bryet med alle skiltene.

 

Og noen beskylder meg for å kvervulere? Fordi en bil uten kjennemerker er forbudt å kjøre på veien, derfor tar SVv skiltene ved utekontroller.

Som Lator skiltfabrikk sier: Du er selv ansvarlig for at de ikke benyttes.

 

Men når vi først skal kvervulere: Hvorfor avskilter ikke SVv biler utenfor bilverksteder? Det kan stå mye registerte biler med skilt utenfor verkstedene som ikke er i godkjent stand

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo "utstillings"-skilter, noe som mange biler, motorsykkler oa har på museum og i private samlinger, parkert i bygninger og / eller tilhørende utendørs utstilling / samleplasser, gjerne innegjæret på privat (eller offentlig) eiendom.

 

Mener personlig at disse private "utstillings"-nummer skilter ikke skulle blitt skrudd av bilen og fjernet fra privat eiendom uten ev. lovlig utstedt ransakingsordre fra rette myndighet (??dommer??), dersom bilen ikke var i bruk.

 

Dersom bilen sto på offentlig vei / parkeringsplass ville saken være en helt annen..................

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myndighetene har ingen mulighet til å sjekke vognkortet når bilen står bak et verksted.. Men de har alle muligheter til å sjekke om bilen skal ha montert metallplater foran og bak med et gitt Nummer på.... Skal den ikke ha det.. så fjerner de metallplatene slik att bilen ikke skal kunne brukest ute blant folk, uten att folk reagerer på det!

En bil uten Pkk-ok å forsikring har ikke noen rett til å ha desse metallplatene påmontert.

Du har en del juridiske utfordringer med den føre var holdningen. Bilen min kan brukes til mange lovbudd, kan de beslaglegge den av den grunn? En bil uten årsavgift, Pkk og forsikring kan ikke brukes på offentlig vei, men finn gjerne dokumentasjon på at det trådstarter har gjort noe ulovlig, så gir jeg meg tvert

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår