Gå til innhold

Ranger emnet


Jonas Natten

Anbefalte innlegg

Hei, skal ha meg et xenonkit til bilen min.

Til fjernlys så vil ha så sterkt som jeg kan få tak i uten at det skal koste allverden.

Bilen er en bmw e46 pre-face. (H7 mener jeg å huske).

Trenger vel også canbus evt. motstander for at jeg ikke skal få feilmelding i dashen?

 

Skal i orginale lamper uten modifikasjoner, så er ikke linse på fjernlyset om det skulle hatt noe å si.

 

Hadde vært konge om noen hadde kommet med noen forslag :p

 

Har kikka litt på dette da jeg føler det er grisebillig, men da må jeg vel ha motstander?

 

Hvordan er det med oppvarming, hvor lang tid vil det ta hvis jeg kjøper så stort som 100W? Har hørt noe rykter om forskjell på AC vs. DC, men har ikke peiling på forskjellen og hvem som er best og hva som er vanlig.

 

 

All hjelp blir satt pris på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tenkte jo høyere jo sterkere, og sterkt er gøy (dette er jo kun fjernlys så kommer jo ikke til å blende folk uansett) ;)

Hva er å anbefale da for sterkest mulig lys uten fare for å ødelegge noe?

 

I den tråden fikk jeg nesten intrykket av at AC var bedre enn DC :p

Prøvde å søke litt(skal ikke si at jeg la sjela mi i det), men fant ikke noe konkrete svar på akkurat hvilket sett som er bra.

Er 75w noe å sjangse på? Eller burde jeg helt ned på 55w for å ikke skade lyktene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 6000k 35watt i fjernlys og det lyser mer enn kraftig nok, syns jeg. Det lyser ekstremt mye mer enn halogen 55watt. Jeg tror ikke du bør gå over 55w xenon.

 

Jeg tror 100w kommer til å lyse så sinnsykt at du må blende flere kilometer før møtende bil. Det kommer også til å bli såpass varmt i lykta at du risikerer å svi reflektorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testet flere sett. Alt fra billige kina, til dårlige fra trolltuning, 75watt sett og nå et 35W med digital ac ballast. Av de over så gir 35watt AC digital best lys. 75watt gir jo så klart mest lys, men da blir forskjellen fra nær og fjern for stor. Så mitt råd, få tak i gode digitale AC 35 watt sett :)

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 100w xenon på¨min og hatt det hele vinteren, funker knall, og ingen antydning til smelting i lykta! men de anbefaler 75w, da dette skal være best kvalitet på. var værtfall det jeg fikk beskjed om.

 

Jeg ville anbefalt 35w, maks 55w. Med tanke på forskjell fra nær og fjern.

 

Ingen som sier at mest mulig xenon ikke virker knall. Lyste som bare fa*n hos meg å, men er forskjellen fra nær og fjern som er problemet. Øyet får problem med å tilpasse seg mørket da du blender ned til kun nærlys

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville anbefalt 35w, maks 55w. Med tanke på forskjell fra nær og fjern.

 

Ingen som sier at mest mulig xenon ikke virker knall. Lyste som bare fa*n hos meg å, men er forskjellen fra nær og fjern som er problemet. Øyet får problem med å tilpasse seg mørket da du blender ned til kun nærlys

 

Enig. Når det er mørkt ute og man blender ned for en møtende bil (og gjerne har våt asfalt i tillegg), da ser man lite nok som det er.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår