Gå til innhold

Problemer med bilen? Trenger du diagnose?

Ranger emnet


Quattro73

Anbefalte innlegg

Hensikten med denne tråden er å lage en oversikt over hvem som har utstyr til å ta diagnose - og er villig til å hjelpe andre brukere med dette.

Mange med feil på bilen feilsøker etter elimineringsmetoden, noe som ofte kan bli tidkrevende, og ikke minst dyrt. Det de burde ha gjort er å ta en diagnose, men mange synes dette er for dyrt eller tilgang på slikt er for langt unna. Når sant skal sies, så er det også urimelig dyrt - og der kommer samholdet inn i bildet smile.gif

Det vi ønsker er at alle med diagnoseutstyr, og som ønsker hjelpe andre, skriver et innlegg i denne tråden med info om hvor de holder til, hvilke bilmerker de tar, samt hva dere tar i honorar for dette. Om dere vil legge inn mailadresse og telefonnummer er opp til hver enkelt.

Vil presisere at honorar må være en symbolsk (lav) sum, da tanken bak er å hjelpe hverandre - ikke gjøre profitt 1-winking.gif
Første innlegg (det du nå leser) vil være et "levende dokument" som hele tiden vil bli oppdatert etter hvert som brukere melder sin interesse/hjelpsomhet. Tanken er å legge dere inn her etter hvert som dere melder dere, sortert etter fylke.

Husk at brukerene på denne listen ikke har noen formel tilknytning til Bilforumet, annet enn at de vil hjelpe andre brukere.



Aust Agder

Tvedcom - (Tvedestrand) Tar alle bilmerker og alle protokoller. Diagnose for kr. 100,-
epost: ronny@tvedcom.com - tlf: 48022387 / 97096632 (#8)



Hordaland

TommyN - (Bergen) Har VCDS og tar diagnose og enkel koding på VAG. Send PM. 100kr. (#46)


Møre & Romsdal

Passetlat35i - (Kristiansund) Tar Audi, VW, Seat og Skoda (VCDS). Inntil kr 100,- for diagnose, koding etter avtale. (#15)


Magda Mercedes - (Sunnmøre) Tar Nissan og Volvo, gjerne flere merker. Kr 100,- for diagnose. (#43)



Nordland

Sindre S - (Meløy, Gildeskål og Bodø) Leser og sletter feilkoder, programmering/koding osv etter hvert. Tar Audi, VW, Seat og Skoda fra 1990 til dagens modeller (VCDS-PRO).
Jeg jobber skift, ta kontakt på PM. Kr. 100,- for diagnose. Lengre kjøretur mot pristillegg. (#24)

Raymond73 - (Narvik) Leser og sletter feilkoder med VCDS, koding kommer etter hvert. Pris kr 300,- Kontakt på PM. (#70)



Nord-Trøndelag

P o p i c a - (Steinkjer/Levanger) Tar alle VAG etter 1995. Kan lese og slette feilkoder, koding og tilpasning av OEM ekstramontert utstyr (feks. Cruse Control, xenon, osv). For koding, tilpasning og programmering, oppgi bilmodel. Pris diagnose kr.100. Jeg kan også ta meg en tur sørover, mot en tillegg i prisen. Ta kontakt på PM eller ring 40967577 etter kl.16:00. (#7)



Oppland

Opelduude - (Gjøvik) Tar stort sett alt av Opel for 100,-. Ta kontakt på PM. (#29)


Leiferiklarsen - (Gjøvik) Utfører diagnose, servicenullstilling og koding på BMW med OBD2. Kr. 100,- (300 for koding). Ta kontakt på PM. (#44)



Oslo

Tussen - Har vagcom og kan ta diagnose samt enkel koding av Audi/Volkswagen/Skoda/Seat fra 1999 fram til 2016. Holder til i Oslo men er ofte på farten mellom Lørenskog, indre Østfold og Røyken. 100,- + evt. kjøring.Kontakt via sms 91 13 25 91 eller mail christian.myrvang(a)outlook.com (#55)

Opel Astra - VCDS, diagnose og koding på VW/Audi. Ta kontakt på PM og avtal tid.
Kr. 100 for diagnose, ekstra for koding og eventuell kjøring. Holder til i Nittedal ved Hagan, dekker Oslo og Strømmen-området.

Baron von Dirtbike - Har fullversjon VCDS samt VCP kabel, utfører diagnose og koding samt EEPROM programmering på VW, Audi, Seat og Skoda.
Ta kontakt på PM. 


Rogaland

Quattro73 - (Kopervik) Diagnose på de fleste bilmerker (ikke Opel). Har VCDS fullversjon og tar samtlige protokoller på VAG (PWM, VPW, KWP, ISO og CAN) med OBD2 eller 2x2-plugg. Ta kontakt via PM.
Kr 100,- for diagnose / feilsletting.

Espen Solheim- (Kopervik) Tar alle VAG med OBD2 men ikke CAN-BUS protokollen. Tar også Alfa Romeo, Fiat, Lancia og Suzuki. Mer info i innlegg #41 i denne tråden.
PM eller mail til teknisk(a)karmoybilservice.no Inntil kr. 100,- (#6/41)



Sør-Trøndelag

Individual - (Trondheim) Har VCDS og tar de fleste VAG-biler fra 1990 og opp til dagens. Har programmert noe smått på min Skoda, men er ikke akkurat dreven innenfor faget. Ta kontakt på PM, så finner vi ut av pris, diagnose og programmering. Tar ikke ansvar for eventuelle feil. (#31)

Jooonas420 - (Trondheim) Tar diagnose på de aller fleste biler, kr 100,- Kontaktes på tlf: 46880022 eller mail: jonas.2.saether(a)gmail.com (#54)

Hansesa - (Trondheim) Tar diagnose, reset av serviceindikator om koding på alle VAG fra 1990
Kan reise, avtales på PM eller mail til hanserik.sabo(a)gmail.com, evt tlf 47307424. Fra kr. 100,- (#26)

 

Troms

PassatTDI01 - (Tromsø) Tar diagnose på de fleste merker med OBD2. 

Ta kontakt på PM, eller olsen_bio@yahoo.no Kr 200 for diagnose, tillegg for kjøring utenfor Trømsø.




Vest-Agder

Hondata - (Kristiansand) Tar diagnose på alt av VAG, 96 og oppover. Kr 100,- kr for diagnose. (#33)



Vestfold

245tic - Utfører diagnose på de fleste bilmerker og koding/programmering på: Land Rover, Porsche, VAG, Mercedes, BMW, PSA, Jaguar og Volvo. Kan tune enkelte: Land Rover, BMW, Mercedes og VAG. Vanlig diagnose 250,- (#28)


Mitsubishi L200 - Diagnose på Mitsubishi (MUT-III med tilhørende Panasonic Toughbook). 


Østfold

TKarlsen - (Askim) Tar alle bilmerker etter 1996 med OBD2 og CAN-BUS. Kan også korrigere km-stand for kr. 200,- PM eller mail til t-karlsen85(a)live.no. Kr. 100,- for diagnose.
Kan evt kjøre ut +/- noen mil om bilen ikke er kjørbar - mot tillegg. (#5/27/42)


Jesper1201 - (Fredrikstad) Tar alt av VW, Audi, Skoda og Seat med fullversjon VCDS og ODIS/ODIS-E med OBD2 port. Gjør enkle diagnosejobber for 100,-  
Koding og andre små jobber etter avtale. Kan også kjøre ut hvis nødvendig - mot tillegg. 
Utfører diagnose, feilsøking og reparasjon på alle merker hvis ønskelig, men da til annen pris og + mva. Alle henvendelser på PM. 

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mulighet til å skanne Audi og VW. 1990 til 2007 (om jeg husker riktig). OBD2 kontakt

 

Bor i Askim (Østfold), snart i Fredrikstad. Skanneren er alltid i bilen, og jeg er mye ute og kjører.

Send en mail (t-karlsen85(a)live.no) eller PM her inne om du ønsker å få bilen skannet. Pris kr 100 på meg også

 

Edit: Har også en bluetooth modul som jeg kan koble til mobilen for å lese ut feilkoder. Den virker på diverse Benz, BMW, Citroen, Daihatsu, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Kia, Lexus, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Renault, Subaru, Toyota, og Suzuki med OBD2 protokoller:

* ISO15765-4 (CAN)

* ISO14230-4 (KWP2000)

* ISO9141-2

* J1850 VPW

* J1850 PWM

Endret av Quattro73

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kan slette feilkoder/lese feil på audi/vw med OBD2 men ikke can.
Nord rogaland evt sør i hordaland inntil 100kr, bor selv på Karmøy.
Kan ta kontakt på melding her på forumet evt e-mail:easy2eyes@msn.com

Har også MultiECUscan som tar de fleste Alfa Romeo og Fiat kan kun ta motorstyring + girstyring men ny kabel er på vei så eg får tatt alle modulene.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hello,

Jeg har VCDS lisens for OBD2 samt CAN.

Jeg kan ta diagnose på de meste VAG (VW, Audi, Seat, Skoda) biler, MY over 1995.

Kan lese og slette feilkoder, koding og tilpasning av OEM ekstramontert utstyr (feks. Cruse Control, xenon, o.s.v.).

Pris diagnose kr.100. Dette gjelder Steinkjer - Levanger område. Jeg kan også ta meg en tur sørover, mot en tillegg i prisen. :wonder:

For koding, tilpasning og programering oppgi bil model.

 

Ta kontakt på PM eller ring 40967577 etter kl.16:00.

Endret av P o p i c a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Dekker alle bilmerker fra 1989 til 2013. Har utstyr for alle merker og alle protokoller.

Dropp inn diagnose (Tvedestrand) 100,- for de som refererer til dette forumet. (OBS kun diagnose for 100,-)

I tillegg driver vi ambulerende virksomhet i agder fylkene, samt programmering av ECU, Startsperrer, Immo systemer og m.m

 

Vi reparerer også ECU enheter og programmerer bytte ECU til bilen din.

 

TvedCom - Knowledge when it matters!

http://www.facebook.com/TvedcomBilteknikk

epost: ronny@tvedcom.com

tlf: 48022387 / 97096632

Endret av Tvedcom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 months later...

Hvis vi skulle hatt en tjeneste på Bilforumet som hadde en oversikt over hvor man kunne ta bildiagnose her. Hvordan burde den sett ut?

 

Et kart? Lik den du finner på reisesider?

En liste?

Et sted der du velger biltype også kommer passende steder opp?

 

 

Mvh

 

Marius

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror han sikter til internt på forumet, over de som kan ta diagnose smile.gif

 

Idéen er super Marius, stemmer også for kart om det er noe som kan la seg gjøre i praksis. Om ikke går jeg for ditt alternativ nummer 3 da det er en 'liste' i første innlegg biggrin.gif

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår