Gå til innhold

Ujevn tomgang / fusking ved pådrag 1997 Audi A6 2.6 quattro C4

Ranger emnet


larsdrev

Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei her er verdier fra komptest

 

*------- MOTOR BAK (torpedovegg)----------

12 bar | 12,5 bar

----------------------------------

12,5 bar | 11,5 bar

----------------------------------

11 bar | 12,5 bar

--------------------------------------

----- FRONT ----------*

Endret av larsdrev
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tips om å sjekke regreim. At den står som den skal og ikke har hoppet over noen tenner.

 

Må man ha spesialverktøy for å time opp reg reim på nytt (hvis det viser seg at den ikke står som den skal).

 

Det er ikke merker på hjulene på kammene , hvordan vet man at disse står riktig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen Quattro73... må ha det med te-skje vettu :)

 

Ringte Autosenteret Vikhammer her i byen , der skal det visstnok være en god del rutinerte

tidligere Møller folk som jobber.

 

Har bestilt time der for timing av reg reim da han jeg snakket med mente at dette kunne være årsak

til problemet (jeg fortalte hva jeg hadde gjort).

 

Stemmer dette ? med tanke på bensin forbruk osv ?

Endret av larsdrev
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har en Audi A3 1997 mod 1.6l som jukser på tomgang, og av og til når jeg kjører og trykker inn clutchen så dauer bilen. Noen som vet noe om hva feilen kan være? :)

 

Lurer på om det er lmm, lamba, tennplugger eller gasspjel, noen som vet hvordan jeg kan sjekke dette? :)

 

Takk for svar på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Audi A3 1997 mod 1.6l som jukser på tomgang, og av og til når jeg kjører og trykker inn clutchen så dauer bilen. Noen som vet noe om hva feilen kan være? :)

 

Lurer på om det er lmm, lamba, tennplugger eller gasspjel, noen som vet hvordan jeg kan sjekke dette? :)

 

Takk for svar på forhånd :)

 

Du burde lage din egen tråd, under Audi-A3, da denne tråden ligger under 100/A6 C4 ;)

Ta diagnose, det er ofte det mest fornuftige. Problemet kan komme av feil på gasspjeld eller falskluft.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke denne tråden før i dag. Jeg hadde tilsvarende problem på min A6 2.6. Da var det hull i MAP-sensor slangen som var feilen. Det var blitt hull i slangen akkurat der den går igjennom torpedoveggen. Sjekk dette før du gjør noe mer. Kan være en vrien feil å finne.

 

Med hull på MAP-sensor slangen benytter ECU gale MAP-verdier og blandingen blir for "fet". Dette i sin tur genererer feilmeldinger på lambda-sonder selv om disse er ok.

 

Ligger signal spenningen på Lambda-sondene dine i "taket" hele tiden? (0,9 volt) De skal ved riktig regulering pendle mellom ca. 0,2 og 0,9 volt med en frekvens på ca 1 sek (ved 2000 rpm).

Endret av dynasty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Hei

 

har fått et problem med min 1997 Audi A6 2.6 quattro C4 automat (220.000 km).

bilen har vært chipet i ca 6 år. Es Tuning.

 

Den går ujevnt på tomgang og fusker ved pådrag, mener bestemt at dette gjelder spesielt når motor

er blitt varm. Ved fullt gasspådrag kjenner man at motor rykker litt på vei oppover i turtall.

 

Tomgangen er normal (altså ikke høy) men med jevne mellomrom synker den ned (kjapt før den spretter opp igjen).

Det putrer litt i eksosen når dette skjer - kan man si.

 

Når jeg står i ro og gir gass for å kjøre - fusker den litt før den kommer seg avgårde. Responsen er litt dårlig kan man si.

Står jeg i fri - og gir full gass er det mer som den i første sekund eller 2 - høres ut som den ikke går på alle sylindre.

 

Fuskingen er mer som verre på lavt turtall / langsom gange enn ved kjøring på litt turtall.

Kan ikke si at jeg har merket at den bruker noe særlig mere med bensin heller.

 

Har gjort følgende uten resultat :

 

-Har nye katalysatorer

-Plugger

-Tennkabler

-Coiler

-Lambda

-Bensinpumpe (biltemapumpe som bråker)

-Bensinfilter

-Vanntempsensor ecu

-Komp-test (som var OK)

-Tenningsmodul

-Ny ECU (brukt) uten chip

-ISV

-Hallgiver

 

Bil bruker 2 liter bensin pr.mil ca. +/-

 

Komptest --

 

*------- MOTOR BAK (torpedovegg)----------

12 bar | 12,5 bar

----------------------------------

12,5 bar | 11,5 bar

----------------------------------

11 bar | 12,5 bar

--------------------------------------

----- FRONT ----------*

 

 

Har p.t. ingen feilkoder....

 

 

Noen som har tips til dette ?

 

På forhånd takk

mvh

Lars

 

Hei

Har en s6 2.2 med bort i mot samme problemer, kan det kanskje være tomgangsregulatoren?

 

Mvh

Even Kristoffersen

- Even Kristoffersen

 

- Volvo 740 89 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår