Gå til innhold

Passat 1,8T starter men går ikke bra ;)

Ranger emnet


vwturbo1993

Anbefalte innlegg

hei ja.

 

har en 99 passat 1,8t som jeg håper noen kan hjelpe meg med ;)

 

Problemet er at når jeg først får startet den går den veldig lavt på turtall og hvis du gir litt gass bare hopper den opp og ned

på turtall og gir du mer gass stopper den, noen som har noen anelse hva dette kan være? har byttet gasspjeld, Plugger, Luftmengdemåler og tenningsmodul :) er gnist på alle pluggane og lukter da bensin så tror den får nok av det også :P

 

takker for all hjelp jeg kan få :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt diagnose men hvordan grunninstiller du gasspjeldet og er det nødvendig når du har kjøpt brukt fra 1.8t med samme motorkode ?

 

Ja, må grunninnstille når det har vært fiklet med, hvordan kan du lese i tråden under :) Trenger VAG-COM / VCDS.

 

http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a4-s4-rs4-b5-1994-2001/270692-gasspjeld-som-nekter-a-grunnstille-seg.html

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke møller nei, kan jo vrake bilen og tjene på det istede for og gå til møller..

 

Møller tar betalt for 1/2 time når de utfører dette, dog kan jeg forstå deg (litt) når ser hvor du bor ;)

Men, det finnes Møller flere steder i Bergen ;)

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke det blir grunninnstilt, så vet ikke hjernen hvor mye gasspådrag du har,så det kan være årsaken ja.Denne viser spjeldåpning i prosent. Logger du med vagcom,så ser du hva den gir av signal. Husker ikke kanalen ifarta ,men det er bare å bla seg nedover så ser du det.

E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diagnosen kom med at det var feil i gasspjeldhus og gasspjeld enhet, og feil i luftmengdemåler som ikke den forsto elns. så det er tydligt det ligger noe i det der, men lmm'en ser ut til og virke slik jeg har testet den, så det kan være noe grunnintilling det kan det. men på diagnosen slo det bare inn på lmm og gasspjeld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår