Gå til innhold

Chippe 00 mod 2.5tdi v6 150hk aut?

Ranger emnet


740 230k(

Anbefalte innlegg

ja det er automat, men er egentlig ikke så vældig bekymret for den da det er skiftet olje (flushet) jevnlig. girkassen er vell ganske sterk når det blir gjort. motor er også tadd godt vare på.

er det noe annet jeg burde ta hensyn til? vet du om det blir stor forskjell på disse motorene med chip?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Girkassene til Audi er ikke overdimensjonert slik de er på diverse amerikanske pick-up'er(dog ryker disse også i noen tilfeller ved tuning)

 

For å svare på det du skrev til med på PM,

"hei. ser på forskjellig tråder at det kan se ut som du har peiling på chiping? har en audi a6 4b 2.5 v6 150hk (AFB) 2000 mod, veit du om dem må skift chipen i styrenheten eller om den kan programeres?"

 

Jeg finner ingen info på nettet med din motor og automat, så det anbefales på det sterkeste å ikke tune de.

Men hvis du absolutt skal tune, så ta kontakt med Tuning, chiptuning, trimming disse driver for det mete med omprogramering.

 

Du kan omprogramere ECU i bilen din.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg helt enig med Jesper1201 da både de motorene samt tilhørende automatkasser har et heller frynsete rykte.

 

På 80- og 90-tallet var nok både motorer og (manuelle) girkasser på Audi overdimensjonert, slik er det beklageligvis ikke på din bil, men du kan jo være heldig ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo det er mulig dem ikke er så sterk som jeg skal ha det til. men jeg trur my av årsaken ligger i oljen som folk kjører med og at denne ikke blir skiftet før det er for sent. bank i bordet, har nå kjørt 270000 med samme kassen. men kan hende jeg har vært av de heldige;) men takk som fraråder meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart har hyppigheten på oljeskift veldig mye å si, prøv å fortell det til alle de som kjører LL-intervaller ;) For en del år tilbake fant VAG-konsernet ut at det var bare tull å skifte olje på automatkassene, og kasser som til da hadde oppført seg temmelig eksemplarisk, havarerte en etter en. Så kom LL-motoroljen, en olje som har alt for dårlig smøreevne allerede som ny, da spesielt til motorer der kam glir mot løfterene e.l.. For å rette opp noe prøvde de med vippearmer og andre legeringer mm, med skremmende dårlig resultat, sikter da også til akkurat din motor som er en av verstingene. Så ja, bytter du olje ofte, samt gjerne bruker "god gammeldags" olje, så har din bil det mye bedre enn mange andre :)

 

Min mening er at Audi lager den nydeligste bilene på markedet, men hadde jeg kjøpt en ny Audi og fulgt dagens serviceintervaller, da hadde ikke jeg sovet godt om nettene. Så fikk jeg sagt det også ;)

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår