Gå til innhold

240 b230ft i en 740 med b230e

Ranger emnet


etux89

Anbefalte innlegg

Hei :). Jeg lurer på om åssen jeg skal få i b230ft'en min i 740'en min. Har da altså en b230ft fra en volvo 240 å vill ha den i 740'en som er med en b230e med mekantisk innsprut. Men jeg har altid trudd jeg hadde en b230ft fra en 940 med fordeler bak med toppen, så jeg har lednings nett til det, jetronic lh2.4. Men så har denne fordeler med blokk på denn motor jeg har. Så da er spørsmål åssen skal jeg gripe dette ann å gjøre for å få denne motor i 740'en ? :). Har søket i mange dager på google med masse forskjellig ting for å finne ut hva jeg ska å må gjøre... takker for svar ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: jeg vet at motor festene går rett på men hadde vært greit å vite om åssen jeg ska gjøre med lednings nett å det. Skal bli ett prosjekt ut av dette etter vært, kansje en drifte bil :). Men hadde vært greit om noen kunne ha fortalt åssen skal gjøre dette :). Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanskelig å si om du har b230ft fra 740(tynne råder, ganske sjeldent) eller fra 940(tjukke råder). uansett er nok ft´n din ombygd til blokkmontert fordeler for at den skal passe i 240 pga lite plass mellom brannvegg og topp, du må bytte ledningsnett ja, og om du har 2.4 nett i 240en kan du bruke dette i 740en så slipper du å bruke opp igjen et lh 2.4 fra 740, det er mye mer jobb.

volvo 740 b230f med fk oppsett og 3" eksos + viking ecotrim chip
mercedes 300e-24v

volvo 240 gle 83 delebil(vraket)

opel omega b 95 mod

mccormick d324 traktor

derbi senda xrace 2005 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men trur er ft fra 240 for fordeler står i blokka. Han jeg kjøpe den av sa det var en 91mod, har ikke 240bil bare motorn fra ann. Har en 740 som nå står en b230e med mekanisk sprut. Men skal ha ft i 740 :). Har et 2.4lh nett og liggende. Så det blir mye jobb for meg det da? Må bytte tenningshjerne, bensinshjerne og 2.4lh nettet da ?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller ingen rolle uansett hvor fordeleren er montert. Eneste du trenger å gjøre er å enten flytte coil-en og forlenge ledningene til den, eller bare bruke en lengre tennledning fra fordeler til coil.

 

Jeg tror forøvrig det er lettere å modifisere 240-nett i henhold til sticky på 240-forumet og ha ett separat motor-nett, en å bytte hele 740-nettet.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår