Gå til innhold

Planlegger et kjøp, trenger meninger.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt nå lenge på å kjøpe meg en 70 til 80 talls amerikansk luksus sedan. Nå har jeg da funnet en nydelig 1989 Cadillac Fleetwood Brougham D'elegance som jeg har tenker på å kjøpe. Denne bilen er satt på en 1980 Cadillac Sedan DeVille ramme så den er registrert som veteran. Bilen er helt prikkfri. Dette blir også min første bil. Jeg er ennå ikke fylt 18 år, men det er ikke lenge til så. Bilen har en 5 L V8 motor. Det jeg trenger meninger om er om dere tror at dette kan bli noe suksess, og om bilen kommer til å være pålitelig. Jeg har tenker på å bruke bilen så ofte som det er mulig, men ikke på det verste vinterføre. Tror dere at bilen vil være mulig å bruke på den måten og ikke som andre folk bruker sine veteran biler. Jeg vet at bilen kommer ikke til å være den beste på bensinforbruket, men jeg tror ikke den vil bruke noe særlig mer enn en ordentlig SUV.

Endret av Ingve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, tror du er meget heldig da!

Såvidt jeg husker så skal en "veteranbil" være helt orginal, det er jo ikke denne, spesielt når den er en blanding av 1980 og 1989 og forskjellige modeller i tillegg,................................. men det er jo bare det jeg mener...................................

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, tror du er meget heldig da!

Såvidt jeg husker så skal en "veteranbil" være helt orginal, det er jo ikke denne, spesielt når den er en blanding av 1980 og 1989 og forskjellige modeller i tillegg,................................. men det er jo bare det jeg mener...................................

 

Det gjelder biler som blir importert nå på veteran importen, tenker denne ble importert og fikk rammebytte før den var så gammel at den kunne gå på veteran import.

 

Så til trådstarteren, tror ok at denne ikke skal være noe værre å bruke mye enn andre biler, kjørte selv en 80 talls Olds som bruksbil i flere år, og vil nok tro at Cadillacen vil være behagelig og god å kjøre, og kan jo også være at den er god på vinterføre også om den får skikkelige dekk, og rett type som passer til bilen.

Og hvor pålitelig den vil være kommer jo an på hvilket stell den får.

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt nå lenge på å kjøpe meg en 70 til 80 talls amerikansk luksus sedan. Nå har jeg da funnet en nydelig 1989 Cadillac Fleetwood Brougham D'elegance som jeg har tenker på å kjøpe. Denne bilen er satt på en 1980 Cadillac Sedan DeVille ramme så den er registrert som veteran. Bilen er helt prikkfri. Dette blir også min første bil. Jeg er ennå ikke fylt 18 år, men det er ikke lenge til så. Bilen har en 5 L V8 motor. Det jeg trenger meninger om er om dere tror at dette kan bli noe suksess, og om bilen kommer til å være pålitelig. Jeg har tenker på å bruke bilen så ofte som det er mulig, men ikke på det verste vinterføre. Tror dere at bilen vil være mulig å bruke på den måten og ikke som andre folk bruker sine veteran biler. Jeg vet at bilen kommer ikke til å være den beste på bensinforbruket, men jeg tror ikke den vil bruke noe særlig mer enn en ordentlig SUV.

 

Har selv hatt en 78 mod Chevrolet Malibu,91 mod Chevrolet Starcraft og en 84 mod Cadillac Eldorado. Hadde ikke noen store problemer med disse bilen utenom skifte av slitasjedeler. Savner den dag i dag disse bilene så jeg tror det vil bli en suksses for deg. Bare husk at de er tørste så vil det jo ende på samvitigheten din om du vil bruke den om vinteren. Når det gjelder pålitelig så var det de var bilene jeg hadde. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veteral bilen imellom 71-80 skal være orginal eller tilnermest orginal stand for og kunne ha skilter.. så har du ein markering i vognkort som sier

"bevarings verdig motorvogn" det betyr at du skal bruke den "uvanligvis" altså ikke altid. du har vanligvis 8000km du som max kjøre lengde pr år på ein bil som er bevarings verdig (dette gjelder kun biler fra '71 og opp over) men du vil nok ha ein kikk under bilen før du kjøper den. en gammel bil har mange kanaler som er vanskelige og se inn i når bilen står på hjul, og disse er oftest ett stort rust problem.

 

Lykke til! :)

Ser du etter private Email eller nettside?

Du kan finne alt hos www.NeedFulHost.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veteral bilen imellom 71-80 skal være orginal eller tilnermest orginal stand for og kunne ha skilter.. så har du ein markering i vognkort som sier

"bevarings verdig motorvogn" det betyr at du skal bruke den "uvanligvis" altså ikke altid. du har vanligvis 8000km du som max kjøre lengde pr år på ein bil som er bevarings verdig (dette gjelder kun biler fra '71 og opp over) men du vil nok ha ein kikk under bilen før du kjøper den. en gammel bil har mange kanaler som er vanskelige og se inn i når bilen står på hjul, og disse er oftest ett stort rust problem.

 

Lykke til! :)

 

Det gjelder veteranbiler som er 71 modell eller nyere som blir importert og skal registreres nå, biler som ble importert til Norge før dei ble veteran eller ble solg ny i Norge slipper denne klausulen i vognkortet, og blir registrert som vanlig veteran uten begrensninger i vognkortet

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder veteranbiler som er 71 modell eller nyere som blir importert og skal registreres nå, biler som ble importert til Norge før dei ble veteran eller ble solg ny i Norge slipper denne klausulen i vognkortet, og blir registrert som vanlig veteran uten begrensninger i vognkortet

 

Betyr dette at jeg slipper denne klausulen i vognkortet på min 83 mod mercedes 500sec som bror min impotert fra statene for 2 år siden når jeg skal ha skilter på den nå i mai?

Mvh Stine Hansen

Kjører en 1994 Audi S6 4.2 og en 1999 Audi A6 2,4

Girl Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr dette at jeg slipper denne klausulen i vognkortet på min 83 mod mercedes 500sec som bror min impotert fra statene for 2 år siden når jeg skal ha skilter på den nå i mai?[/QUO

 

Ja, hvis den ble registrert i Norge når han importerte den, denne regelen gjelder for kjøretøy som har vært registrert i Norge før dei blir så gamle at dei får veteran statusen

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rammebytte var populært på 80-tallet.Det var f,eks mange Range Rovere som fikk nytt karosseri på eldre rammer!

 

Dette skjedde pga høye importavgifter, fin måte å få en nyere bil til lavere pris, men da blir den registrert etter rammen og hvilken årsmodell den er, og da kan en få en "nyere" bil veteranregistrert uten den klausulen heller, om rammen har vært registrert i Norge før den ble 30 år

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr dette at jeg slipper denne klausulen i vognkortet på min 83 mod mercedes 500sec som bror min impotert fra statene for 2 år siden når jeg skal ha skilter på den nå i mai?[/QUO

 

Ja, hvis den ble registrert i Norge når han importerte den, denne regelen gjelder for kjøretøy som har vært registrert i Norge før dei blir så gamle at dei får veteran statusen

 

okay, tusen takk for hjelpen :)

Mvh Stine Hansen

Kjører en 1994 Audi S6 4.2 og en 1999 Audi A6 2,4

Girl Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår