Gå til innhold

Min VW Golf 4 Stasjonsvogn 1.6 16V

Ranger emnet


Espen Solheim

Anbefalte innlegg

Fant ett lite hull i flexirøret i dag,ellers kjenner eg litt trekk i flensen til manifoilen fra dette røret.

Det er ikke mye det lekker med andre ord,fant også ut att lyden blir borte når bilen er varm så begynner og lure på om det er noe annet som lager fise/raslelyd.

Festet til røret mellom katalysatorene er løst så ser ut som det er det værste, ellers såg det ganske greit ut under der.

Må vel ha av dette røret mellom katalysator for og få sveiset dette festet?,da må eg vel ha nye pakninger,skruer og nytt monteringssett til dette festet da det såg dårlig ut det som var der nå.

Neste uke kan eg låne audi cab,så da får eg tatt det av og se om eg får noe ordning på dette :-)

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,trenger nok litt hjelp ser det har vært hobbymekaniker og satt slangeklemme rundt eksos og på festet.

Har ett sveiseapparat på jobb men usikker på tilstanden på dette da,men får det nok til.

Skal innom bilxtra og kjøpe festet og pakninger i morgen så er det iallefall klart,er det noe eg kan ha på eksos rør og koblinger som fjerner og holder borte rust?

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ATTACH]39202[/ATTACH]

Har bestilt meg ett sånt sett,er på vei fra hong kong med express frakt nå.

[ATTACH]39203[/ATTACH]

Blir litt lettere enn sånn som eg har det nå,ein kontroll til defa og nøkkel utenom.

[ATTACH]39204[/ATTACH]

Bestilte eg meg ryggesensor også men spørs om det passer da eg har hengerfeste.

[ATTACH]39205[/ATTACH]

Kunne velge farge på sensorene så da tok eg røde.

Frakten skal ta 6-8 dager blei sendt fra hongkong i forgårs,betalte 30$ for raskere frakt da eg ikke ville vente i 30dager.

Bestilte LED pærer til interiøret også så får se hvordan det blir.

post-68654-13804855119782_thumb.jpg

post-68654-1380485512023_thumb.jpg

post-68654-13804855120266_thumb.jpg

post-68654-13804855120296_thumb.jpg

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var sentrallås i orden forutenom baklukeåpneren der må eg nok søke hjelp av noen som er flinkere enn meg på elektronik.

Skal reise på ferie så nå er bilen ferdig polert og støvsuget,har også sjekket reservehjulet og det var lite luft igjen der.

Har begynt og fylle med på bensinforbruket mitt.

Kjøpte meg 20l når reservetanklyset kom på sist,nå har eg kjørt 33mil og har enda noen mil før lyset kommer på så forbruket er bra.

Vil tippe på ca:5.8dl på mila noe som er veldig lavt men så har eg kjørt som ei gammel dame i det siste he he

Drikker også veldig lite olje ca 1dl per 1000km men det er når det er mildt vær,får heller sjekke det nøye når det blir kaldt igjen.

Skal montere ryggesensoren når eg kommer tilbake fra ferien,håper bilen holder da har nå gått over alt men er bekymret for hovedsylinderen til clutch.

Den har vært litt tull med spesielt når bilen har stått da går pedalen halvveis ned og blir derdet merkelige er att clutchen virker fint og tar likt bare lenger nede.

Har ny clutch sylinder med har ikke orket og bytte da det er veldig trangt og mye som må tas av,rekner med den holder så får eg ta den etter ferien.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da fekk eg fikset håndbrekket,men så såg eg ett større problem heile opphenget bak som holder bakhjulene er det to foringer som er slitne.

Er ein del arbeid og få av såg eg,men da får eg iallefall fjernet all rust på opphenget pluss eg få fullført tectyl behandlingen av hjulbuene bak og under.

Har merket ei stund att bakhjulene gir litt etter i svinger og spesielt over 70kmt.

På Lørdag skal eg få rettet styrekulene da rattet står litt til venstre når bilen går rett frem,skal bli godt og få det i orden da det har irritert meg ei god stund nå.

Reiser på miniferie på mandag men skal begynne på clutch sylinderen og få tatt opphenget bak,ellers er det rust på hjulbuen venstre side bak som må tas men eg hater sparkling og har utsatt dette lenge handlet inn lakk og sparkel for 3mnd siden he he.

Ryggesensoren er eg ikke heilt 100% sikker på om eg kommer til og bruke,finner ikke ut hvor eg skal ha displayet den passer liksom ingen plass eineste er oppå ryggespeilet da.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har eg fått bestilt nye foringer til opphenget bak,bestilte samtidlig ein del andre ting som:motorfeste på girkasse,vindusviskermotor bak,hjullager bak med hub,bremseskiver og klosser foran og 2L girolje.

 

Skal bytte lagrene foran og bak har kjøpt meg avdrager set til hjullagrene men må kjøpe ein vanlig trearms avdrager til for og ta av hub bak,tenkte eg skulle prøve og lage guide til bytte av hjullagrene foran og bak.

Tror foringene i opphenget bak blir byttet samtidlig med hjullagrene bak,må bare få kjøpt ei tvinge sånn att eg får presset disse foringene inn.

 

Skulle ønske eg hadde hatt sandblåser og plass til og sandblåse da hadde eg sandblåst og rustbehandlet+tectylert heile opphenget.

Har kjøpt mercasol så eg skal iallefall ta alt under bilen bak og hjulbuene så dette blir ett passelig stort prosjekt for meg.

Holder på og bytte jobb så nå ser det ut som eg får jobbe på bilverksted,det kan jo bli skikkelig gøy.

Endret av rainman

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fekk eg bestilt powerflex foringer til girkassefestet under bilen,litt overdrevet på 1.6l motor men da blir det skikkeligt iallefall.

Håper eg har alle delene til helga for nå har eg 2uker fri så da kan eg få unna ein god del,det som er dumt er att eg bare har reservebil til etter neste helg.Skal prøve og huske det kamera når eg skal i gang med alt dette så kommer det sikkert noen bilder også.

 

[ATTACH]39894[/ATTACH]

Dette er eksempelbilde,men er ganske llikt på min.De to pinnene som holder eksosen er knekt av og siden eg ikke har sveiseapparat fekk eg ein ide om og rette opp bøyen på den biltema universal festet som er avbildet under og så prøve og tilpasse dette.

[ATTACH]39895[/ATTACH]

 

[ATTACH]39896[/ATTACH]

Dette settet er likt VW orginal verktøyet til fjerning av hjullageret foran,eg har kjøpt ett lignende fra biltema til 899kr.

Har ein som har prøvd det biltema har og sier det virker fint,siden eg skal bytte alle nav og hjullagrene på bilen får eg se om eg får kjøpt ett.

[ATTACH]39897[/ATTACH]

Før eg kjøpte inn biltema settet så prøvde eg og lage ett selv med slike som dette bare de eg har er kraftigere og har 16mm gjenger i midten,så har eg rustfrie 16mm gjengestag oppdelt.Tviler sterkt på att det holder selv om de er kraftigere,det var egentlig bare ett tankeesperiment som tok av he he

post-68654-13804855207251_thumb.jpg

post-68654-13804855207306_thumb.jpg

post-68654-13804855207883_thumb.jpg

post-68654-13804855207924_thumb.jpg

Endret av rainman

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!

Controller: 036 906 034 BH

Component: MARELLI 4MV 5165

Coding: 0000000

Shop #: WSC 00795

VCID: 59C50E67D001

No fault code found.

Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------

Address 03: ABS Brakes Labels: 1C0-907-37x-ABS.LBL

Controller: 1C0 907 379 C

Component: ABS FRONT MK60 0103

Coding: 0001025

Shop #: WSC 01317

VCID: 2A2781ABC5E7

1 Fault Found:

01314 - Engine Control Module

004 - No Signal/Communication - Intermittent

VCDS-Lite Version: Release 1.2

Sunday, 07 July 2013, 21:02:43.

Control Module Part Number: 1J0 959 799 Q

Component and/or Version: 2H Zentral-SG Komf. 0001

Software Coding: 04097

Work Shop Code: WSC 01317

VCID: 4CEBE7336FD3

Additional Info: 1J1959801C 2H Tõrsteuerger. FS0002r

Additional Info: 1J1959802D 2H Tõrsteuerger. BF0002B

Additional Info: 1J4959811C 2H Tõrsteuerger. HL0002r

Additional Info: 1J4959812C 2H Tõrsteuerger. HR0002r

 

 

 

 

3 Faults Found:

00912 - Window Regulator Switch; Front Left (E40)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

00913 - Shareware Version. To Decode all DTCs

27-10 - Please Register/Activate - Intermittent

00944 - Shareware Version. To Decode all DTCs

35-00 - Please Register/Activate

 

 

 

 

 

 

VCDS-Lite Version: Release 1.2

Sunday, 07 July 2013, 21:05:00.

Control Module Part Number: 1J0 920 805 B

Component and/or Version: KOMBI+WEGFAHRS. BOO V04

Software Coding: 04113

Work Shop Code: WSC 00000

VCID: 253D7297ACF9

Additional Info: Ident.-Nr. WEGFAHRS.:VWZ6Z0Y2156864

2 Faults Found:

01176 - Key

07-10 - Signal too Low - Intermittent

01314 - Shareware Version. To Decode all DTCs

49-10 - Please Register/Activate - Intermittent

 

Feilsøking som eg tok,her er det eg reagere litt på:Labels: Redir Fail! og Readiness: N/A

Eg fjernet disse kodene de var vekke noen uker untatt speil og startsperren,når eg feilsøkte igjen her om dagen var det heilt likt.

Det står readiness not availeable,men dette har virket før kommer innpå egen skjerm som teste o2sensor og katalysatorene og noe annet.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dager så denne skulle eg ønske eg fulgte med på sveisekurset eg var på i 1999 he he.

Synes bilen bråkte litt mer i dag,var egentlig hjullagrene eg skulle begynne med men nå blir eg rørlegger istedet.

Lurer på om dette har noe med att bilen drar dårlig i perioder?,fant også ut att det lekker olje med oljenivå måleren som sitter på bunnpannen den har fått seg ein smell og er litt bøyd.

 

[ATTACH]39909[/ATTACH]

20cm flexirør og litt sveising tenkte på klemmer men det ser ut som om det kan bli vanskelig

 

[ATTACH]39910[/ATTACH]

Her er det heilt løst det står inne men det er litt bevegelse så ser man rett inn,er det noen som tror man kan sveise dette meiner og sette inn ein flexirør så sveise den på røret eller må eg bytte heile dritten.

Rørene ser mer rustne ut enn de egentlig er.

 

[ATTACH]39911[/ATTACH]

Denne er 45mm men det er også mitt,da vil det vel ikke gå inni mitt anlegg det vil vel bare gå kant til kant?

post-68654-13804855208788_thumb.jpg

post-68654-13804855208831_thumb.jpg

post-68654-13804855208864_thumb.jpg

Endret av rainman

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[TABLE=class: mybasket myorder brdr]

[TR]

[TD=class: p-2 brdr-b]1

[/TD]

[TD=class: p-2 brdr-b][/TD]

[TD=class: p-2 brdr-b]97000

[/TD]

[TD=class: p-2 brdr-b]Eksosrør, foran (0)

[/TD]

[TD=class: p-2 brdr-b]Plukkes nå

[/TD]

[TD=class: p-2 brdr-b align-r] 752.38 kr

[/TD]

[TD=class: p-2 brdr-b align-r] 752.38 kr

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: p-2 brdr-b]1

[/TD]

[TD=class: p-2 brdr-b][/TD]

[TD=class: p-2 brdr-b]99152

[/TD]

[TD=class: p-2 brdr-b]Monteringssett, katalysator, bak (0)

[/TD]

[TD=class: p-2 brdr-b]Plukkes nå

[/TD]

[TD=class: p-2 brdr-b align-r] 103.69 kr

[/TD]

[TD=class: p-2 brdr-b align-r] 103.69 kr

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: p-2 brdr-b]1

[/TD]

[TD=class: p-2 brdr-b][/TD]

[TD=class: p-2 brdr-b]17556

[/TD]

[TD=class: p-2 brdr-b]Tetning, eksosrør (0)

[/TD]

[TD=class: p-2 brdr-b]Plukkes nå

[/TD]

[TD=class: p-2 brdr-b align-r] 29.94 kr

[/TD]

[TD=class: p-2 brdr-b align-r] 29.94 kr

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: p-2 brdr-b]2

[/TD]

[TD=class: p-2 brdr-b][/TD]

[TD=class: p-2 brdr-b]18217

[/TD]

[TD=class: p-2 brdr-b]Lagring, motor, bak (0)

[/TD]

[TD=class: p-2 brdr-b]Plukkes nå

[/TD]

[TD=class: p-2 brdr-b align-r] 53.06 kr

[/TD]

[TD=class: p-2 brdr-b align-r] 106.12 kr

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: p-2 brdr-b]1

[/TD]

[TD=class: p-2 brdr-b][/TD]

[TD=class: p-2 brdr-b]18566

[/TD]

[TD=class: p-2 brdr-b]Girstang (0)

[/TD]

[TD=class: p-2 brdr-b]Plukkes nå

[/TD]

[TD=class: p-2 brdr-b align-r] 24.61 kr

[/TD]

[TD=class: p-2 brdr-b align-r] 24.61 kr

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: p-2 brdr-b]1

[/TD]

[TD=class: p-2 brdr-b][/TD]

[TD=class: p-2 brdr-b]18111

[/TD]

[TD=class: p-2 brdr-b]Girstang (0)

[/TD]

[TD=class: p-2 brdr-b]Plukkes nå

[/TD]

[TD=class: p-2 brdr-b align-r] 41.94 kr

[/TD]

[TD=class: p-2 brdr-b align-r] 41.94 kr

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: p-2 brdr-b]1

[/TD]

[TD=class: p-2 brdr-b][/TD]

[TD=class: p-2 brdr-b]17906

[/TD]

[TD=class: p-2 brdr-b]Girstang, foran (0)

[/TD]

[TD=class: p-2 brdr-b]Plukkes nå

[/TD]

[TD=class: p-2 brdr-b align-r] 42.48 kr

[/TD]

[TD=class: p-2 brdr-b align-r] 42.48 kr

 

 

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

Da bestilte eg ny eksosrør og nye deler til giroverføringen da det er litt slakk i dette \.

Måtte også ha noen foringer som går under motoren,fekk eg bestilt nye strekk bolter til girkasse festet ubder bilen 69kr på møller var ikke gale.

Nå burde vel bilen holde ei stund,blir bra når eg får montert alt ser powerflex foringen er på posten så får eg hentet den i dag.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Powerflex foringene,QWT var raske eg bestilte de søndag de blei sendt mandag og kom i dag.

Håpe eksos røret er like raskt,kommer med tollpost fra oslo,skruvat sendte de i dag samme dag som eg bestilte håper det kommer i morgen liker ikke og kjøre med audi cab som har deffekt bremsekraftforsterker.

[ATTACH]39916[/ATTACH]

 

[ATTACH]39917[/ATTACH]

post-68654-13804855209446_thumb.jpg

post-68654-13804855209491_thumb.jpg

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår