Gå til innhold

erlnor12: VW Passat 3BG 1.8T

Ranger emnet


erlnor12

Liker du prosjektet?  

11 stemmer

  1. 1. Liker du prosjektet?

    • LIKER
      10
    • LIKER IKKE
      1


Anbefalte innlegg

Hei

Her vil jeg komme med litt bilder og forklaringer på mitt prosjekt.

Denne bilen skal brukes som hverdagsbil, Men liker og møte opp på biltreff for å stille ut bilene mine og derfor må den være unik!

Det skal monteres styling, justerbart senkesett, matchende felger osv men i tillegg skal den se FIN ut :)

 

Litt info om utgangspunket:

2000 mod. Vw passat 1.8T (2001-2005 karosseri *3BG*)

1.8T AWG motor - 150hk orginalt

Orginal sølv farge som jeg liker godt.

 

Liste av hva som er gjort (Vil bli oppdatert så fort ting skjer)

*Grundig vasket, polert og lagt voks (Swissvax som gjelder her i gården)

*8.5x18" Felger med 225/40-18 dekk

*Pioneer DEH80-PRS spiller

*Pioneer TS-WX77A Aktiv sub (Trenger bagasjeplass til barnevogn)

*Nytt 6.5" Frontsett og diskanter fram

*Nytt register med vannpumpe osv

*Byttet til oppgraderte coiler

*Fjærnet "Passat" og "1.8T" emblem på bakluken for clean-look

 

 

Videre planer for bilen er store, men velger og ikke dele de her da jeg alltids finner på noe nytt :)

Endret av erlnor12

Passat 3BG 1.8T Prosjekt!

-Your girl is like my car. I SLAMMED BOTH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg viser litt bilder av Passat prosjektet så vil jeg vise noen bilder av mine fullførte biler som har vært og vil bli sett på diverse biltreff rundt om i Norge :)

 

200sxn_zps910b1ace.jpg

200sx S13, godt modifisert! Dette var en gøy bil, men ble desværre solgt til fordel for andre prosjekter.

 

DSC_0043.jpg

Her er min Mini 1275GT!

 

DSC_0018.jpg

1275GT som er "lettere" modifisert for litt effektøkning.

 

KadettC_zps7967a8f2.jpg

Også min 76.mod Opel Kadett C 1200 som er totalrenovert!

 

SÅ, Over til det nye prosjektet!!

2013-04-05184003_zps1a24d412.jpg

Her er div. som er montert. De største høyttalerene ble ikke brukt.

 

2013-04-06015316_zps1fe87328.jpg

Tilpasset og montert ny diskant. Orginal VS Ny :)

 

2013-04-06002213_zpsd322496f.jpg

Litt dårlig bilde. Men her er en aktiv subwoofer montert i seteryggen, stropper med hurtigklips slik at den kan taes ut ved behov.

 

2013-04-10193328_zpsf930c2ce.jpg

Så kjøpte jeg noen brukte felger jeg mener passer bra til en slik bil. Disse skal etter hvert pusses opp og pulverlakkeres. 8.5x18" ET35 med 225/40-18 dekk noe som ble helt perfekt på bilen!

 

2013-04-14130420_zps19878320.jpg

Her er da utgangspunktet. Helt orginal ut og innvendig foruten det jeg har gjort som nevnt ovenfor.

På bildet er bilen grundig vasket, clay er brukt på lakk og er klar for en runde med polering.

 

2013-04-14201737_zps1aa0ace4.jpg

Her er bilen ferdig polert. Et lag med Swissvax Shield ligger på lakken å jobber :)

Endret av erlnor12

Passat 3BG 1.8T Prosjekt!

-Your girl is like my car. I SLAMMED BOTH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det finnes til passat, men på min A4 brukte jeg en sånn. Ble veldig clean look synes nå jeg. Kjøpte ferdig på ebay.

 

[ATTACH]37786[/ATTACH]

 

Ellers så har du jo den typen hvor du monterer de oppå ratt "stammen". Da får du jo alle målerne på samme sted

 

b002.jpg

post-75166-13804854951487_thumb.jpg

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, ikke noe nevneverdig som er blitt gjort med bilen enda... Har kun tatt en kjapp vask av interiøret.

Venter på lønn før det skjer store forandringer.

Men har skaffet meg en fin liten Tysse henger, denne skal ribbes slik at det kun er understellet som står igjen. Så skal jeg lage meg en henger av bakenden av en Passat :) Så jeg har en fin tur henger å dra med meg på biltreff :D (Ja bilen min har hengerfeste, avtagbart heldigvis)

Hva tror dere om det ?!

Passat 3BG 1.8T Prosjekt!

-Your girl is like my car. I SLAMMED BOTH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du en "How To" How-to: Skifte til justerbart senkesett - multilink- Passat 3b/3bg FWD

 

Høydeskrekk? Da har du ikke sett høyden på min, 18" felger og orginalt understell = HØYDE hehe!

Gleder meg til å få på justerbart nå ja! Bestilte ifra sverige, ble billigere enn å kjøpe ifra statene faktisk! :D

Passat 3BG 1.8T Prosjekt!

-Your girl is like my car. I SLAMMED BOTH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår