Gå til innhold

Bilstereo i bil som aldri har hatt stereo!? :S

Ranger emnet


bjrnrb

Anbefalte innlegg

Kjøpte en Polo mk1 (77-mod) idag. Den har ingen ramme for spiller og det har aldri vært koblet opp noe som helst.

 

Vet noen av rammer e.l. som muliggjør montering samtidig som det ser bra ut?

 

Hvor finner jeg memorystrøm o.l.?

 

Vært fint om noen har tips til fornuftige eksterne høyttalere jeg kan ha på dash'n også.

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får rammer til å montere spiller under dash f. eks.

Gamle biler har ofte ikkje radiotenning, har den ikkje det, har du to valg, enten koble den med minne til konstant 12V og tenning frå tenning på, evt begge 2 til konstan 12V.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er litt traurig siden jeg er såpass glemsk. Kanskje det er mest lettvint å koble styringsstrømmen på lysbryteren (i og med at de må slås på uansett)?

 

Noen som vet av passende bilhøyttalere med retrolook som passer en slik bil? Knøttsmå fronter og litt store hattehyllehøyttalere`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi få se bilder av bilen din?

 

https://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=40777751

 

Har ikke rukket å tatt noen bilder selv enda, venter på lader til kameraet, da den gamle er forsvunnet XD Håper det er nok.

 

edit. Ser for meg noen veldig retro små Pioneerhøyttalere (med delefilterhjul), da de spiller greit og ser bra ut.

Endret av bjrnrb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dere misforstår meg. Jeg ønsker et par gamle Pioneer smale kassehøyttalere, gaaanske små i front som limes fast e.l. og oldschool kassehøyttalere bak som stroppes fast/limes på et eller annet vis.

 

edit: Fant noe som kan ligne på det jeg mener. http://www.netonnet.no/art/bil-og-gps/bilstereo/h%C3%B8yttaler/eksterne-bilhoyttalere

 

Disse tror jeg ikke er spesielt gode, men de kan minne om hva jeg mener.

Endret av bjrnrb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår