Gå til innhold

Bytte spiller i '98 Opel vectra

Ranger emnet


AleksKavli

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettopp kjøpt meg en Opel vectra 1998 modell. Jeg er ikke noe bil kyndig, så beklager for dumme spørsmål... Men jeg skulle ha byttet ut radio stereoen(eller hva det heter) til en stereo som har aux inngang og eventuelt Bluetooth. Jeg ønsker at den skal være kompatibel med knappene jeg har i rattet mitt. Vet dere om hva jeg trenger og hvor jeg kan få tak i det? Den jeg har nå er det kun radio og cd spiller på. Som jeg har forstått så vil ikke en hvilken som helst stereo være kompatibel med rattet mitt.

 

På forhånd, takk for svar :)

Om det er noe mere informasjon eller bilder dere trenger så bare si ifra! :)

 

Mvh

Aleksander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pioneer DEH-X6500DAB - Bilradiospesialisten - CD-radio

Har denne selv, ikke fullt så dyr som den som blir foreslått over her. Der har du mulighet til å koble til dab om du ønsker det etterhvert.

 

Tror det kan bli litt trangt bak ved spilleren når du får den store boksen der i tilegg, så det kan hende du må demontere noe mer der for og få ryddet plass på baksiden.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Fant ut at ISO-overgangen til multifunksjonsratt fra transmedia ikke passet min Opel. Dette fordi at de er tre kontakter istedenfor to. En til strøm, en til høyttalere og en til multifunksjonsrattet. Noen som vet hvor jeg kan få tak i en overgang som passer til den tredje kontakten?

System som pomper, tute på romper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at ISO-overgangen til multifunksjonsratt fra transmedia ikke passet min Opel. Dette fordi at de er tre kontakter istedenfor to. En til strøm, en til høyttalere og en til multifunksjonsrattet. Noen som vet hvor jeg kan få tak i en overgang som passer til den tredje kontakten?

 

Du så ikke at de hadde flere forskjellige overganger eller?? Universaltilbehør Opel - www.TransMedia.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo har sjekket alle de andre overgangene uten å finne noen som kan passe. Han som jobber for transmedia mener også at den jeg kjøpte skal være riktig hvor MF-rattet skal være på samme kontakt som strøm ol. Den tredje kontakten skal tydeligvis bare være for displayet.

 

Skal nå forhøre meg med Opel og transmedia for å finne ut om hvilke punkter jeg skal koble til om jeg må koble fra den ene kontakten til displaykontakten. Tingen er at jeg har fått denne forklaringen http://www.ertasvc.ru/upload/bd/ru/20080304014949_img2.jpg og selve styringen til MF-rattet skal gå fra SWC.

Fra boksen som er koblet til radioen går Rød til SCV, sort går til SWC og lysegrønn går tilo GND helt nederst til høyre. Skal som sagt høre med opel om det ikke er forskjellig fra linken jeg postet.

System som pomper, tute på romper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår