Gå til innhold

MASSE småplukk med Audi A3.

Ranger emnet


Zvein93

Anbefalte innlegg

Okeey, da har jeg gått meg lei av alle småe problemer som jeg har med bilen min, og så har jeg en del ting jeg lurere på. Så da lurte jeg rett og slett på om det var mulig å få svar på dette hos folk som kanskje kan både bil og Audi en del bedre en meg.

 

Kan begynn med at jeg her en Audi A3 8L 1998 Mod 225 000km

 

Problemer

1* Gasspedalen er litt løs og viklete. Hvordan er det med å stramme den?

 

2* Lyset i hanskerommet virker ikke. Har byttet både pære og sikring?

 

3* Hvordan ser/er orginal inmaten i dørene og bagasjeluken?

Tror kanskje tidliger eier har tatt utt isoleringen. Bagasje rommet dunker felt, som om noe er løst inni der, og når jeg kjører bil kan jeg merke konstant luft fra dørhandtaket som om det ikke er noen mellom døra og panelet?

 

4* Hvordan er det med å legge opp gummi pakninger rundt lyktene, slik at disse ikke tar inn vann. Tidligere eier her satt på egene lister som gjør at det kommer vann inn i lyktene og at det er 1-2 cm åpning mellom lyktene og frontfanger.

 

5* Kupelyset har en tedens til å slå seg av og på mens jeg kjører, som oftes når jeg svinger eller kjører oppover. Dette er ganske irrierenede og jeg finner ikke ut hva det kommer av?

 

6* Av og til når jeg skal starte bil, enten kald eller varm, så vill ikke bilen tenne. Den lager en slik summe lyd som dør ut, og så skjer det ingenting når jeg vrir om nøkkelen, har bytte batteri nettopp?

 

Så da lurer jeg rett og slett på om det er noen som har svar på noen av disse probelemene og kanskje til og med har en løsning på dette?

på forhånd takk for alle bidrag?

Saab 9-3 2000 2,0L

Audi A3 1998 1,6L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. Er bryteren som sitter på hanskerommet hel? Sitter vel en arm som åpner kretsen da du åpner hanskerommet

 

3. På A4 og A6 fra samme tiden så er døra veldg åpen. Bak dørtrekket på en A4 og A6 er det en skum "matte". Tynn matte som ligger i dørtrekket på baksiden. Om den ikke er der vil det nok trekke inn luft vil jeg tro. Ta av dørtrekket og sjekk

[ATTACH]37716[/ATTACH]

 

4. Lyktene i seg selv er "tette", har vel et lite luftehull et sted. Men selv om det er en sprekk på 1-2cm mellom lykt og frontfanger så skal det ikke komme vann inn i lykta. Så hva tidligere eier har drevet med er vanskelig å si da

 

7. Da har du en defekt termostat. Den står nok åpen. Sender frostveska igjennom radiatoren hele tiden og kjøler den ned. Er derfor du får 90 grader på bilen da du står stille, og lavere temperatur da bilen kjører (kald luft på radiatoren)

 

En annen ting som ikke er dumt da du skal begynne å fikse feil på bilen er å kjøpe en diagnose maskin. Send meg en privat meld så kan vi bli enige om en pris. Har en diagnose maskin jeg prøver å selge. Virker perfekt på bilen din

post-75166-1380485494724_thumb.jpg

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, de to første problemene har jeg også med min a3 1998 modell. Så på gasspedalen i går, og det er gasswiren som er slakk. Er ganske irriterende når du kjører i og med at de "henger igjen" når jeg slipper gassen og du får et lite rykk når den trekker seg tilbake hvis du skjønner. Ser ut til at det går og stramme wiren i feste sitt på selve gasspedalen. Noen som vet åssen man kan gjøre dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår