Gå til innhold

angrer bilkjøp... trenger hjelp

Ranger emnet


Danielsm

Anbefalte innlegg

Har et stort problem jeg egentlig har laget meg selv men ikke helt vet hvordan jeg skal angripe.

 

jeg kjøpte en vw caddy 1.9 TDI 2006 modell hos en nabo for 14 dager siden. han har enda ikke fått penger pga jeg fikk pengene fra banken idag for lånet til bilen. (ikke billån så jeg må sette bilen i pant) har vokst opp med ungene hans og har kjent han hele livet. fyren er meget grei og hyggelig. og han er en fyr som må ha plettfrie og "strøkne" biler. han kjøper ikke noe dritt. og er seriøs.

 

men problemet mitt er at jeg angrer nå etter 14 dager og vill heve kjøpet pga har funnet mere rust.

 

han viste meg 2 plasser det var rust. og det godtok jeg og han sa at det fantes ikke rust noen andre plasser på bilen. det kunne han garantere meg.

 

men siden jeg var så dom og vi ikke skrev noen kontrakt og jeg sa at jeg tar bilen som den er siden jeg stolte på han siden jeg kjenner han meget godt så regnet jeg med at den var plettfri bilen. jeg gikk jo over bilen og jeg fant ingen mere rust eller feil under besigtelse av bilen og prøvekjøring. han sa også at bilen var nylig eugodkjent. det var også feil.

 

bilen skal på eukontroll i januar 2014. og hva kan dukke opp da? hvem vet.

 

og jeg fant jo en del mere rust og en løst liste på høyre framdør.

her er bilder av feilene/rusten jeg har funnet som jeg ikke ble informert om.

 

 

synes jo det blir feil å komme i ettertid når vi er blitt enige om en pris og jeg kjenner fyren. og jeg vil jo ikke lage noe bråk heller ;/

 

er litt usikker på hvordan kjøpsloven funker siden det er privatkjøp.

 

trenger all den hjelp jeg kan få. takker og bukker til alle som kommer med gode inspill :)

post-57333-13804854938463_thumb.jpg

post-57333-13804854938574_thumb.jpg

post-57333-1380485493864_thumb.jpg

post-57333-13804854938721_thumb.jpg

post-57333-13804854938759_thumb.jpg

Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du (eller selger) burde selvsagt vasket bilen før du så etter rust, det er jo tydelig hva som er. tror ikke du vinner noe med forbrukerrådet her og i tillegg "mister" du en god nabo............

du burde snakke med selger og se om dere ikke kan komme til enighet ... det bevarer freden som også er "kjekt å ha".

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow.. att det skal ruste såpass på en nyere bil.

 

Er nokk ikke sikkert du vinner denne saken, men dere bør jo komme til enighet på ett slags vis. Personlig, ser jeg aldrig på en bil i mørket, eller på en bil som er skitten. Har alltid med meg en eller flere som har godt øye for rust og andre skavanker.

Mvh Svein

 

 

Mazda 6 2.2sport 2012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår