Gå til innhold

Lodd i felg

Ranger emnet


le0n

Anbefalte innlegg

Har kjøpt ny bil og i den forbindelse returnerte eg 2 av felgene pga av noen små skader (type steinsprut e.l.).

Nå har eg fått tilbake 2 nye, men begge to har veldig mangen lodd.

 

Den med flest lodd har 100 gram lodd. De fleste ligger på samme plass og.

Er dette normalt på fabrikknye felger med nye dekk eller indikerer det kast i felg?

Endret av le0n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 gram på en felg er ikke bra. Det er kollossalt mye.

Åssen felg og dekk er det snakk om?

Personlig har jeg aldri trengt mere enn 0-10 gram pr felg og jeg har sikkert kjøpt over 40 sett i løpet av 17 år. Stort sett trenger jeg 0-5 gram pr felg.

98 Audi A6 Avant 4B,C5 2,4 30V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder 18" VW felger med 225/40 dekk.

Sjekket over de tre andre felgene og samt alle fire vinterfelgene og alle felgene hadde masse lodd. Må være en dårlig maskin eller mekaniker på verkstedet, tviler på alle 8 felgene er ødelagte:) Men det ser jævlig ut da, det er litt synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke fint med masse lodd, det er sikkert og visst. Kan jo være en som ikke bruker balanseringsmaskinen riktig.

Men kan jo være dårlig kvalitet på dekkene. Orginale felger pleier jo og være rette og fine de, så skulle ikke tro problemet lå der. De tåler normalt veldig mye julig. Sikker på at det ikke er kopi/replika felger du har fått med bilen?

Men er det billige dekk som står på kan grunnen fort ligge der også. Mange dårlige dekk der ute og forsøppler markedet desverre.

Så lenge enn kjører på Nokian, Continental, Michelin, Pirelli, Bridgestone, Dunlop, Falken, Yokohama, Vredestein, Kuhmo eller Hankook er en trygg på at dekkene er kvalitetsgodkjente før de forlater fabrikken.

Endret av Heenster

98 Audi A6 Avant 4B,C5 2,4 30V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100g på ett nytt personbilhjul, det er noe galt, utan tvil.

 

Det kan være en mongo maskin, men det kan også være en mekaniker som ikkje kan bruke det, uansett burde det ringe noen bjeller når man banker på 100g på ett nytt hjul til personbil.

 

Man skal heller ikkje behøve lodd meir enn ein plass på hver side på felgen ved dynamisk balansering.

 

Personlig på egne biler, så balanserer eg sjeldan, og gjør eg det, så benytter eg statisk balansering med lodd kun på midten på felger der man ikkje kan ha lodd på utsiden utan at det skjemmer, heller det enn dynamisk balanserin med feilplasserte lodd.

 

Er det så mye som 100g ubalanse, så skal man løsne dekket og vri det 180* for å passe på at ubalanse i både dekk og felg ikkje havner same sted.

 

Bilmekaniker som har jobbet mye med dekk.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår