Gå til innhold

Pant

Ranger emnet


bobip

Anbefalte innlegg

Hvis man kjop en bil som er pant i heftelse , men selge har love betale etter eierskrift . Har kontrakt som staar - salg uten heftelser

 

og har jo ta vare paa alle epost og sms i mellom tid selge har sier flere ganger han ta seg av laan. Er det nok bevis hvis ``verste ``

 

skje (betale han ikke laan ) . Kan finansiering selskap etter meg ( som eier bilen ) !

 

Hva med skriv under avtale som bevis eller annet maaten kan forsike mitt del ?

 

Takk i forhaand!

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette syntes jeg ble veldig slitsomt/vanskelig � tolke/lese, har du ikke en type ordrettingsprogram p� pc-en du kan benytte deg av?

 

Jeg har tenk å kjøpe en bil nr 2 for billig penge, så traff jeg en på Finn.no og han selger bilen sin som han arvet fra faren hans for en liten stund siden. Prisen i forhold til modell og KM strand er litt billig , så sender jeg han kontrakten og skriver under. Men da jeg sjekker hefte på internett så var bilen forsatt i pant, så sier han at det er feil opplysningen og det er slutt med finasiering. Så trodde jeg at grunn for påskeferie i mellomtid. Tirsdag snakke jeg med finasieringselskap og det er forsatt pant i bilen. Sender så sms til bileier som sier han vet ikke det men han skal betale med en gang bilen er solgt. Svar jeg sms og be han ordnet det med saksbehandler. Da er det stille siden ... ! Men han har jo skrevet kontrakt! Hvor lenge skal jeg vente på svar? Kan jeg kreve erstatning for det hvis han hevde kontrakten ? ( tid , telefon , osv.)

Endret av henne
Prøvd å ordrette, men skjønner ikke overalt helt hva du mener...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenk å kjøpe en bil nr 2 for billig penge, så traff jeg en på Finn.no og han selger bilen sin som han arvet fra faren hans for en liten stund siden. Prisen i forhold til modell og KM strand er litt billig , så sender jeg han kontrakten og skriver under. Men da jeg sjekker hefte på internett så var bilen forsatt i pant, så sier han at det er feil opplysningen og det er slutt med finasiering. Så trodde jeg at grunn for påskeferie i mellomtid. Tirsdag snakke jeg med finasieringselskap og det er forsatt pant i bilen. Sender så sms til bileier som sier han vet ikke det men han skal betale med en gang bilen er solgt. Svar jeg sms og be han ordnet det med saksbehandler. Da er det stille siden ... ! Men han har jo skrevet kontrakt! Hvor lenge skal jeg vente på svar? Kan jeg kreve erstatning for det hvis han hevde kontrakten ? ( tid , telefon , osv.)

 

Glem det !

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss han først påstår at det ikkje lenger er pant i bilen, men så sier at den skal betales inn etter sal, så ville eg allereie da være skeptisk.

 

Viss du fremdeles er int. i bilen, tilby å betale ut pantet sjølv.

 

Pantet sitter i bilen, og banken driter i om du har en avtale med selger, som så ikkje overholder det, de er bare int. i å få dekket tapene sine best mulig.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår