Gå til innhold

sen omreg. problemer for kjøper?

Ranger emnet


toazty

Anbefalte innlegg

kjøpte meg ny bruktbil tirsdagen før påske. og lurer egentlig på om jeg kan kjøre bilen jeg kjøpte frem til jeg får overført bilen til mitt navn?

dette skjer jo ikke før selger har levert inn alle nødvendige papirer på biltilsynet, trolig gjort dette i dag.

har vognkort del 1, og kjøpskontrakt liggende i bilen.

men hvis politiet stopper meg kan det bli et problem at bilen enda ikke står registrert på meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke kjøre med bilen før du får nytt vognkort. Du kan gå ti SVV når salgsmelding er registrert og få midlertidig vognkort. Men det forutsetter at forsikring og årsavgift er i orden og at omregistrering betales hos SVV.

 

Hvorfor ikke? det er jo forsikring på bilen? Når jeg kjøper biler ordner jeg forsikring samme dagen eller dagen etter...ikke faen om jeg lar bilen stå til biltrangsynet har fått somlet opp et nytt vognkort...

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke? det er jo forsikring på bilen? Når jeg kjøper biler ordner jeg forsikring samme dagen eller dagen etter...ikke faen om jeg lar bilen stå til biltrangsynet har fått somlet opp et nytt vognkort...

 

Hva du eller andre foretar dere får bli deres sak,jeg viser bare til reglene.

 

Forskrift om bruk av kjøretøy på lovdata. Sitat:

Paragraf 2-4

Registreringspliktig kjøretøy må ikke brukes eller tillates brukt uten å være registrert på eieren og utstyrt med vognkort og kjennemerke.

 

Regionvegkontor utsteder vognkort og midlertidig vognkort. Det midlertidige vognkortet skal gjelde frem til utstedelse av ordinært vognkort,men likevel ikke lenger enn 1 måned.

 

Pargraf 2-9

1. Kjøretøy som skifter eier,må registreres på den nye eieren før det tas i bruk. Sitat slutt.

 

Som eier av kjøretøy er det ikke bare forsikring du plikter og ha i orden,også at den er registrert på rett eier. Påtreffes du på veien uten at disse forhold er i orden risikerer du avskilting av kjøretøyet. Har du forsikring og alle andre forhold i orden,kan du ved oppmøte på et vegkontor sammen med tidligere eier og vognkort del2 få midlertidig vognkort på dagen.

 

Kjøper du bil fra forhandler skal bilen være omregistrert/være registrert i ditt navn ved overlevering.

Endret av Rsele
Lenke til kommentar
Del på andre sider

forsikringen ordna jeg da jeg satt meg i bilen og var på vei hjem med den. årsavgiften er betalt.

så egentlig må jeg la bilen stå til jeg får nytt vognkort i mitt navn?

har jo kjøpskontrakt og vognkort del 1 i bilen, så burde det egentlig være et problem?

er det en smekk på hånden av politiet eller er det bot på gang hvis dem stopper meg?

regner ikke med at avskilting er aktuelt da stort sett alt er i ordne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forsikringen ordna jeg da jeg satt meg i bilen og var på vei hjem med den. årsavgiften er betalt.

så egentlig må jeg la bilen stå til jeg får nytt vognkort i mitt navn?

har jo kjøpskontrakt og vognkort del 1 i bilen, så burde det egentlig være et problem?

er det en smekk på hånden av politiet eller er det bot på gang hvis dem stopper meg?

regner ikke med at avskilting er aktuelt da stort sett alt er i ordne

 

Dra til en trafikkstasjon så betaler du omregistreringsavgiften og får et midlertidig vognkort. Blir du stoppet i en kontroll nå så er det stor fare for at bilen blir avskiltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår