Gå til innhold

Prosjekt Multilink Audi a4 b5 quattro

Ranger emnet


kizzfloyd

Anbefalte innlegg

Da har Audien rullet 370000km.

 

Hadde den på pkk, der var det mange 2ère på forstillinga og div foringer på bakstellet..

Jeg bestemte meg at siden denne biln er utbetalt og forsikringa bare koster meg ...kr i mnd og ikke minst den bruker jo bare 0,42l på mila.

Så skulle jeg påkoste komplett Forstillingssett og Komplett Powerflex foringer til Bakstellet for min trofaste sliter.

 

Har vært mye Negativ omtale om disse multilink systemet til VAG.

Skjønner jeg godt med disse "ekstremt" gode veiene vi har hær i nord.

Alt ifra vaskebrettveier, sporete veier og masse hull i veibanene.

Disse forstillingene får seg masse juling.

 

Med 5stk stag/ledd per side sir det jo seg selv at slakk blir det før eller siden. jeg satser på siden..

 

Kjøpte så ett komplett sett hos en kjentnorsk forhandler..

Siden jeg jobber som mekaniker for Kongeriket er jeg nysjerrig på hvorfor disse stagene blir så fort slitt???

Hva er årsaken??

 

Så jeg nappet av alle ringene som holder mansjetten fast over kula, til min store fortvilese så ser jeg med det blotte øyet at det er minimalt med greas/fett der. fettens oppgave i dette tilfellet er å smøre og holde ut vann.

 

Jeg monterte sammen mansjettene og brukte ei nål som man setter på smørepistolen også presset jeg i fett på alle kulene, lurte nåla forsiktig mellom konen og mansjett.

 

ER spent på om det funker og at stagene holder seg igjennom neste pkk time vill show.

legger ved bilder for å illustrere my point.

Håper dette kan være til hjelp før flere multilink eiere.

 

[ATTACH]37496[/ATTACH]

 

[ATTACH]37497[/ATTACH]

 

post-73571-13804854934373_thumb.jpg

post-73571-13804854934139_thumb.jpg

post-73571-13804854934225_thumb.jpg

post-73571-13804854934264_thumb.jpg

post-73571-13804854934308_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er blitt gjort av flere. Eller kjøpe kit fra MEYLE - automotive spare parts for the independent aftermarket , disse er MED fett/grease. Så er man kvitt multiknirk forstillinga si, en gang for alle. :)

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til Tromsø å kjør på vaskebrettveian våres her... så får du testa dem. :D

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Har vært mye Negativ omtale om disse multilink systemet til VAG.

Skjønner jeg godt med disse "ekstremt" gode veiene vi har hær i nord.

Alt ifra vaskebrettveier, sporete veier og masse hull i veibanene.

Disse forstillingene får seg masse juling."

 

Jeg er i fra tromsø så kjenner godt til At statsbusjettet bare rekker til sinsenkrysset.

 

Så ja har fått teste dem i Tromsø, vet alt om at den "maurtua".(tromsø)

Vaskebrett veier pga nobina ikke klare å ta på flatmark pga hybrid/diesel motoren ikke er synka med gearkassene.

Hullete veier, telehiv osv.

Den veien Æ kjøre til og bra jobb kværdag er nok i samme kategori med "tromsø veistandaren" Kjører beredsakpsveien til Forvaret kvær dag, å dær går det ikke bare busser førr å si det slikt, dær går det TT(Tungtrekere med leopard) BV (Beltevogn) LTK(landtrengkjøretøy/atv) så ja forstillinga får seg juling så det holder. kjøpte biln når den var gått 260000,når er den gått 369000.

Byttet komplett sett så vi får se kor lenge det holder på disse "gode" nord-norske veier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Har vært mye Negativ omtale om disse multilink systemet til VAG.

Skjønner jeg godt med disse "ekstremt" gode veiene vi har hær i nord.

Alt ifra vaskebrettveier, sporete veier og masse hull i veibanene.

Disse forstillingene får seg masse juling."

 

Jeg er i fra tromsø så kjenner godt til At statsbusjettet bare rekker til sinsenkrysset.

 

Så ja har fått teste dem i Tromsø, vet alt om at den "maurtua".(tromsø)

Vaskebrett veier pga nobina ikke klare å ta på flatmark pga hybrid/diesel motoren ikke er synka med gearkassene.

Hullete veier, telehiv osv.

Den veien Æ kjøre til og bra jobb kværdag er nok i samme kategori med "tromsø veistandaren" Kjører beredsakpsveien til Forvaret kvær dag, å dær går det ikke bare busser førr å si det slikt, dær går det TT(Tungtrekere med leopard) BV (Beltevogn) LTK(landtrengkjøretøy/atv) så ja forstillinga får seg juling så det holder. kjøpte biln når den var gått 260000,når er den gått 369000.

Byttet komplett sett så vi får se kor lenge det holder på disse "gode" nord-norske veier

 

Hehe ja da vet du jo standarden som er i Tromsø og omegn! :D

 

Kjøre drosje i byen her, og Touran jeg har bytta jeg foringer (dog ikke alle) første gang på 120.000km. Neste runde ble nå på 180.000km. Så dem har da egentlig holdt greit, sånn ihh til standarden vi har å kjøre på. Seff skulle jeg ønske at veistandarden var noe bedre, så hadde man sluppet å riste å humpe 100.000km i året - når man har disse veiene som sin arbeidsplass. Skulle gjerne sett verneombudsfolk stenge veiene for yrkestrafikk!! :D :D

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår