Gå til innhold

Sleping ved skifte av bunnpanne

Ranger emnet


johnnybravo

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg �nsker svar p� f�lgende hendvendelser:

 

1. Jeg har desverre �delagt bunnpannen p� en Audi A3 (ca. 00-modell). Den st�r n� i oppkj�rselen, men jeg trenger � flytte den til et verksted ca. 15. km unna. G�r det an � slepe bilen med motoren avskrudd, selv om den har sv�rt begrenset med olje? Jeg vil tro at det meste av oljen i bunnpannen har rent ut, oppkj�rselen tatt i betraktning (det er en del oljes�l). �nsker � slepe den fordi dette er det billigste alternativet (veihjelp er dyrt uten delkasko/kasko).

 

2. Jeg vurderer det som et alternativ � fylle p� olje, og kj�re bilen til verkstedet. Oljen renner sakte nok til at det tok en stund fra jeg var nedi p� en fartsdump til oljelampen begynte � lyse (nesten 20 km + 30 min parkert). Er dette noe som anbefales eller frar�des?

 

3. Har f�tt et pristilbud p� rundt 3600 kr p� verkstedet (alt inkludert), hvordan h�res dette ut prismessig? Jeg har p� ingen intensjoner om � pr�ve � fikse det selv, pga. manglende evne og tid.

 

4. Er det fare for at verkstedet oppdager andre feil etter et sammenst�t med en fartsdump? (f.eks.: �delagte fj�ringer, motorfester, el.)

 

P� forh�nd takk for hjelpsomme tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Skru på tenninga, og sett den i gir og dra den etter en annen bil. Ikke noe farlig det

 

2. Om du har mulighet til å dra bilen til et verksted er nok det best. Så klart det går jo, som en siste utvei. Evt stoppe langs veien for å sjekke nivået på olja

 

3. Jeg måtte ut med rundt 3000kr for samme jobb. (bytte bunnpanne + olje)

 

4. De ser nok rundt da dem først er under der, og evt om de finner noe så ringer de til deg for å spørre om det er noe du vil fikse på

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Skru på tenninga, og sett den i gir og dra den etter en annen bil. Ikke noe farlig det

 

2. Om du har mulighet til å dra bilen til et verksted er nok det best. Så klart det går jo, som en siste utvei. Evt stoppe langs veien for å sjekke nivået på olja

 

3. Jeg måtte ut med rundt 3000kr for samme jobb. (bytte bunnpanne + olje)

 

4. De ser nok rundt da dem først er under der, og evt om de finner noe så ringer de til deg for å spørre om det er noe du vil fikse på

1. Jo, da dreper du motoren. Ville nok hatt den i fri... Har du automat skal den ikke taues med drivhjulene i bakken selvom kassa står i fri.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår