Gå til innhold

Driftsikker bil med plass til 3 barneseter - tips ønskes

Ranger emnet


Nobora

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å bli både oppgitt og lei av vår passat 07, 140 hk tdi stasjonsvogn, etter stadige feil som etterhvert koster flesk. Bilen har gått knappe 90 000 km og alltid blitt stellt pent med, alle sevicer osv., men de siste 15 000 har det gått diesepumpe, tandempumpe, airbagfeil, foringer bærebro, motorene på elektronisk parkeringsbrems ødelagt (på BEGGE sidene!) osv. Grrr! Alt etter garanti utløpt. Sistnevnte feil gjorde at påskerferien måtte starte 2 døgn for sent. Skitbil! Ønsker oss en driftsikker bil som ikke må på verksted hele tiden. Må ha plass til 3 barneseter og hengerfeste. Har veldig goderfaring med Toyota, men de har ikke store nok biler som har hengerfeste. Alternativer kan være smax, galaxy, mondeo, v70, osv., men hvor gode er disse på driftsikkerhet? Er det noen som har gode forslag til DRIFTSIKKER bil med god plass? blir nok ikke en vw...altfor dårlig kvalitet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liten hemmelig forkjærlighet til disse bilene. Og det ser ut til at 2+2+2 seteløsning skulle kunne friste med plass til 4(!) barnestoler...?

 

Toyota Previa 2006, 117 684 km, kr 254 327,- -

 

Skal være enig at Passatene (merkelig nok, kanskje fordi massevolum..?) sliter litt med driftsikkerhet, spesielt diesel. Jeg ville evt. valgt bensinmotor, om jeg skal ha en VW til. Jeg har 2 stk touran, som fungerer veldig fint. Plass til 3 stoler, i bredden, på disse bilene også. Har en 2004mod 1,9TDi manuell, som er gått nå 307.000km. Går som ei klokka, Rolex klokke. :p En 2011mod, 1,6TDi DSG, som er gått 193.000km nå. Funker også helt fint *bank i bordet*. :D

 

Lykke til med biljakten. Alltid spennende det. ;)

 

Jan Henrik

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liten hemmelig forkjærlighet til disse bilene. Og det ser ut til at 2+2+2 seteløsning skulle kunne friste med plass til 4(!) barnestoler...?

 

Smarte biler det der, men vær klar over at mange har havarert pga tett oljesil i motor. Ville heller gått for bensin da...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Er vel slutt på Previa siden 2006?

Ellers satset jeg på at det var slutt på feilrushet ved forrige verkstedbesøk....så ganske skuffet da begge p-bremsene streiket ved påskestart.....damndamn. Kostet flæsk. Men ingen til ville vært bedre enn at jeg slipper flere feil...Føler meg ikke helt trygg. :wonder:

Men det ville spart meg for store utgifter til bilbytte om vi beholder den.. Passaten er jo god å kjøre når den funker.. Hmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruktbil er jo gambling uansett, man vet aldri om man kjøper en mandagsbil eller ikke...

 

Selv er jeg knallfornøyd med Mondeo, men hører andre igjen som har masse problemer. Så vanskelig å vite.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruktbil er jo gambling uansett, man vet aldri om man kjøper en mandagsbil eller ikke...

 

Selv er jeg knallfornøyd med Mondeo, men hører andre igjen som har masse problemer. Så vanskelig å vite.

 

Ja, det er akkurat det. Man vet hva man har, men ikke hva man får. Det var derfor jeg lurte litt på dette med Fordene og v70. Diverse statstikker er ikke alltid så lett å bli klok på. Feks. skrytes det mye av disse, men de har tydeligvis en del feil, men disse er kanskje ikke av det verste slaget? Videre har galaxy og sharan veldig dårlig rykte, men hvordan er det med de nyere årgangene?Kommer vel ikke utenom at bil er dyrt og litt gambling. Bortsett fra corollaen vår, da. Om den ikke er direkte kul så er den i hvertfall pålitelig. Minimalt med tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk Dekratestene i km-rangen du ønsker å kjøpe! Hadde V70 og har nå A6 (som topper Dekra fra 50'km opp til 100'km). Kun fylt drivstoff på begge i tillegg til at det er svært deilige biler å kjøre!

 

Takk! Dette var veldig interesant. Skal studere dette materialet og bli litt klokere. Da kan man i hvertfall få statistikken på sin side ved valg av bil. :thanks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår