Gå til innhold

B5 TQ motorproblem

Ranger emnet


Kragero91

Anbefalte innlegg

Hellu, har kjøpt min første audi A4, 1,8TQ.

har kun styra med volvo 240 turbo, så aldri rota med audi :)

 

Når jeg henta bilen, så gikk den som den skulle.

dro likt på alle gira og turtallet var bra.

 

Men har merka det i ettertid at bilen dabber mere og mere av,

også plutselig går den som den skal i noen minutter, så dabber den av igjen. går for det meste dårlig.....

bilen er orginal, jeg har kun bytta til åpent luftfilter, orginal resirken og alt er på.

problemet kom FØRE jeg bytta filteret.

 

har hørt snakk om og trykkteste vacum slanger og trykkrør.

om den kan suge falsk luft.

men hvordan gjør jeg dette??

er det noen følere/sensorer som kan være grunden?

 

kommer også en "skrangle" lyd når jeg ruser bilen, men den blir borte når turtallet synker.

den er der også når jeg gir på i ALLE gira, også slipper gassen for så og rulle, men tar jeg inn clutchen så blir den borte igjen.

 

jeg har ikke montert turbotrykks måleren ennå, så får ikke sett hva den ligger på.

 

Nicholas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg gjøre:)

Men hvordan tar jeg trykktest i vacumslanger og trykkrør?

 

Går for den billige løsningen først

Med å trykk teste, kan du koble av røret fra luftfiltert, og enten kjøpe en "gummi adapter" med dekkventil i. eller lage en av en tennisball etc. så tar du en dekk fyller med trykk måler å setter på,, du skal kunne kjøre trykket opp til vertfall 1 bar før det begynner å leke noen plass.. er det større lekasjer får du aldri opp trykket..

[sIGPIC][/sIGPIC]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar =)

har litt og knote med i hælja da.

 

skal jeg bare ta av luftmengdemåleren og spraye med (HVA?) :)

noe jeg MÅ bruke til denne?

 

skal den blåses tørr med trykkluft eller kan jeg sette den på om den ikke er 100% tørr?

begynner og bli lei at den ikke går som den skal, og bruker mere bensin enn vanlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår