Gå til innhold

Opgradering av 10" sub

Ranger emnet


norco125

Anbefalte innlegg

Jeg har en kicker comp vr i bilen min nå, vet ikke hvor gammel den er (toyota mr2). jeg tenkte kansje å oppgradere suben.

jeg har Rockford Fosgate Prime R500-1 koblet til bilen nå Rockford Fosgate Prime R500-1 - Bilradiospesialisten - Mono forsterker

også har jeg en xelent TX300a ligende Xelent TX300a - Eikens Bilstereo

jeg har sett litt på denne suben Ground Zero - Radioactive GZRW 25SPL (2x2 ohm XtremeCar.no - Bilstereo, Bilrekvisita, Effektanlegg, Senkesett, Verktøy Ground Zero - Radioactive GZRW 25SPL (2x2 ohm) - 10" - Basselementer - Bilstereo er denne noe å gå for? tar gjerne i mot forslag og annbefalinger. Har ikke plass til noe mer enn 10".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikkje gått for den GZ-suben rett og slett pga at du ikkje får utnytta forsterkar maksimalt med denne suben.

Den er 2x2ohm noko som vil sei at du enten må koble den som 4ohm(serie) eller 1ohm(parallell).

 

Du bør finne ein sub på 2x4 ohm, då kan du paralellkoble spolane slik at du får 2ohm slik som desse:

 

Digital Designs DD510b 10'' subwoofer (Produktdetaljer) [dynaBel AS]

 

Dynabel DY9240 10" Subwoofer 2x4 ohm, pris pr. stk (Produktdetaljer) [dynaBel AS]

 

Ice Audio AS | Importør av Brax - Cadence - Focal - Helix - Ground Zero

 

http://iceaudio.no/index.php?func=varer&vnr=11547

 

Kva for ein som er best av disse veit eg ikkje, men veit at DD får mykje skryt på div. forum og Focal lagar generelt sett mykje bra...

Endret av Atlen 245
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg kun på RF-forsterkaren då eg posta forrige innlegg. Xelent-forsterkaren er oppgitt til 1000W i 1ohm so viss den virkelig tåler 1 ohm kan du gå for element med 2x2ohm, og viss den virkelig yter 1000W i 1ohm burde det vere meir enn nok til dei fleste 10".

 

Å koble sammen to ulike forsterkerar på eit element vil eg tru er risky business....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre med en forsterker med "for mye" effekt enn en med for lite med tanke på å skade elementet. Ingen av de forsterkerene dine er noe å rope hurra for, men siden det er de du har så får det gå... Jeg ville helt klart gått for DD510 suben, men uansett hvilken av disse subene du velger, så vil det være en oppgradering i forhold til kicker suben, HVIS suben får riktig kasse vel og merke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår