Gå til innhold

Nykjøpt A6 TQ spørsmål.

Ranger emnet


perka86

Anbefalte innlegg

Har nå byttet ut BMW med Audi, har derfor ikke så stor kunnskap om disse, men regner med jeg får god hjelp her :)

 

Som emnefelt sier har jeg akkuratt kjøpt en 2003/04 1.8 TQ A6.

 

Det er noen ting jeg stusser på etter å ha kjørt den en del, som jeg håper dere kan hjelpe med:

 

- Regner med 90C er normal arbeidstemp også på Audi? Det virker som det tar ca en halvtime før den kommer i nærheten av 90C. Da ligger den gjerne og vaker på 80C ca? Skummelt tegn, eller ikke noe å tenke på?

 

- Samme med oljetemp. Ligger så og si konstant på 60-70C . Er det normalt?

 

- AC: De 2 varmeviftene som er rett over bilstereo osv.. Jeg syns det er veldig lite luft som kommer fra dem iforhold til BMW. Selv om jeg manuelt kjører anlegget på maks så kjennes luftstrømmen knapt når man har hånda over der. Bilen blir ellers god og varm fort.

 

- Denne har jo som dere sikkert vet 150HK opprinnelig. Har tenkt å chippe den på feks ESTUNING opp til kanskje 190hk ca. Hva tenker dere om dette?

 

 

Håper på kjappe og fornuftige svar. Skal ikke skryte på meg at jeg er noe spesielt bilkyndig så forklar det eventuelt litt folkelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Regner med 90C er normal arbeidstemp også på Audi? Det virker som det tar ca en halvtime før den kommer i nærheten av 90C. Da ligger den gjerne og vaker på 80C ca? Skummelt tegn, eller ikke noe å tenke på?

 

Da har du nok en termostat som står åpen. Bytt termostat så er nok problemet borte

 

- Samme med oljetemp. Ligger så og si konstant på 60-70C . Er det normalt?

 

60-70 er nok normalt, iallefall min ligger der også

 

- Denne har jo som dere sikkert vet 150HK opprinnelig. Har tenkt å chippe den på feks ESTUNING opp til kanskje 190hk ca. Hva tenker dere om dette?

 

Reprogrammering av ECU er helt OK, men tuning bokser man kobler til motoren er ikke OK

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår