Gå til innhold

Octavia 2006 mod. kjente svakheter?

Ranger emnet


Erik I

Anbefalte innlegg

Hei alle Skoda eiere, jeg er helt ny her på forumet og legger inn mitt første innlegg. Faktumet er at jeg har (tror jeg) kjøpt en Skoda Octavia stasjonsvogn 4x4 diesel 2006 modell. Er det noen kjente svakheter eller noe jeg må være spesielt på vakt over? Vil gjerne ha både pluss og minus med biltypen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkomment til Bilforumet!

 

Om det er noe galt med overskriften? Ser grei ut synes jeg.

Du kan du gå inn og redigere første innlegget om du vil endre overskriften.

 

 

Er vel ikke så mye problematiske svakheter med Octavia mk2, med 1.9 tdi.

 

Edit: Du sjekker naturligvis alt det vanlige som servicehistorikk, alt elektrisk i dørlåser, vinduer etc.

 

--

Endret av Bwana


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei og gratulerer med ny bil. Har også 2006 4x4 tdi og er veldig fornøyd. Min erfaring er at turbo kan ryke ved 150`dersom tidligere eier ikke har skiftet olje ofte. Har hatt noe småplukk som; vann som kommer inn framdørene, frossen bagasjeroms-dør-bryter og dårlig kontakt på airbag-ledninger under førersetet, ellers en gulle god bil.

 

Hallvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min turbo sluttet å virke ved ca. 150`, etter at garanti og "5-års-reklamasjons-fristen" var ute. Snakket med merkeverksted, turbo-verksteder (Turbo-teknik) o.l. og fikk samme svar hos alle. Dette er vanlig på vag-motorer, spesielt hvis de har longlife-service (30.000 km)intervall, dvs. ikke skifter olje/filter hver 10.000 km. Skovlene på turboen "kokser" og kan ikke repareres, den må byttes. Vet ikke hvordan det er med andre merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige bilen min var en Volvo V 70 AWD 2004 mod, den gikk uten turboprobem helt til jeg solgte den og da var den gått 249000 km. Før det hadde jeg en Golf 3 som hadde gått 230000 km uten turboproblem, så her er det jo en svakhet med Skoda. Hva kan man gjøre for å eliminere dette problemet? Hva koster det å skifte turbo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår