Gå til innhold

ABS-lampe Neon 99-mod - Sensor?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg hadde brudd i en sensor på venstre side bak på 99-mod Chrysler Neon. Byttet med en fra en Stratus som stod på det lokale høggeriet.

 

Den "nye" sensoren hadde riktig ohm, men så ikke helt god ut. Jeg prøvde uansett siden det var alt jeg hadde. Etter byttet lyser ikke lenger ABS-lampa ved oppstart, men den starter å lyse når jeg passerer ca. 20 km/t.

 

"Platene" i sensoren var på en måte litt splitta, så er vel sannsynlig at det er denne som er dårlig? Hva kan evt ellers være feil om sensorene er bra og tennene er rene?

 

Jeg har forsøkt å finne ABS-sensor venstre bak på nett, men finner ingen på ebay eller noe annet sted på nett, som sender til Norge.

Noen som kan hjelpe meg å finne?

 

Takker for all hjelp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rockauto.com har denne sensoren og koster ca 450 kr+frakt. Ellers kan du prøve steinar stolen her i norge. Tror ikke en abs-sensor fra stratus passer på neon,snakker vel ikke med styreenheten.

 

Du kan også prøve PhoenixUScars i tønsberg.

Endret av Rsele
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for godt svar! :)

Så på Rockauto.com

208,- for sensor bak. La i handlekurven, blei opptatt med noe annet i 2 min, og da jeg skulle fylle ut for å kjøpe var den borte. :S

Uflaks hvis den faktisk blei solgt rett forran øynene mine. :(

Har sendt mail til de to andre da, så får vi se hva de sier.

 

Den på Stratus har samme kontakt, ser lik ut, passer i hullet, har lik motstand og skulle være samme sensor i følge noen som tipsa meg tidligere. Bare metallbitene som gjør det mulig å skru den fast som er annerledes så vidt jeg kan se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår