Gå til innhold

Passat går i nødmodus ved ca 3000 o/min med høy belastning

Ranger emnet


Rune Hystad

Anbefalte innlegg

Har denne feilkoden :[ATTACH]37185[/ATTACH]

 

Jeg koblet til en ladetrykksmåler på turboen (vakumklokken) Og fant ut at den hadde vakum helt til den gikk i nødmodus da gikk den i 0. Wastegaten ser ut til å flytte seg hele området. satte litt trykkluft på og kjørte vakum på igjen og den gikk ok tror jeg.

Noen tips?

post-76798-13804854892185_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp den har vært sånn en stund. Jeg koblet til måleren for å se hva som hendte når den gikk i nødmodus. Hadde ikke vakuumet forsvunnet dersom slangene er lekk? jeg har sett grovt over slangene men ikke funnet noe galt. EGR slangen var falt av men satte den på igjen, men hadde ikke noe å si. Så er kansje den N75 då.

Endret av Rune Hystad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du koplet til måleren? Skal stå før N75 og gjør den det så er ikke feilen N75, men lekk slanger. Husk at slanger med sprekker kan lukke for undertrykk men blåse rett ut ved overtrykk. Sjekk slanger fra turbo - N75 - WG og bytt de som er morkne.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg koplet måleren på ved vakuum/trykk klokken på turbo. Så etter N75, etter hvilken ende som er først og sist ;). Skal det komme trykk? eller bare vakuum eller 0. klokken går i bunn ( ca 1 cm vandring) når jeg kopler av vakuumet. og suges inn når jeg kopler til slangen igjen. Hvor kommer evt. trykk fra? vakuumet kommer fra bremsekraftforsterkeren etter det jeg kan se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når motor kjøres lett så vil det være undertrykk i innsuget, helt frem til turbo lader. Når den lader (overtrykk) så vil N75 etter hvert åpne (pulsere) og slippe overtrykk inn til WG som igjen åpner bypassventil og slipper eksos utenom turbin. Dersom WG ikke får trykk, som i ditt tilfelle, vil turbo fortsette å lade helt til motor går i nød.

 

Måler skal måle trykket som er i innsuget, altså ikke trykket på WG-siden av N75.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår