Gå til innhold

Kjøp av 275/55-20 eller 285/50-20 A/T

Ranger emnet


olemog

Anbefalte innlegg

Hei

 

Er det noen som leverer dette til en fornuftig pris i Norge eller i nærheten? Har funnet felger ifra USA, men dekk er såpass tungt at frakten blir som regel skyhøy.

 

Tenker da på et litt grovt og bra All Terrain dekk i denne dimmensjonen. Vet iallefall Nitto Terra, Falken Wildpeak og Cooper Zeon er levert i disse dimensjonene, men har ikke funnet så mange forhandlere av disse.

MY11 VW Amarok Highline "lifted"

x - MY10 Impreza "WRX D"

x - MY97 JDM STi m/skilt

x - MY96 Impreza GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

 

Disse alle blir litt for milde for min smak. Tenkte noe med litt grovere utseende. Og har ikke funnet noe på dekkonline. Nærmeste er 285/60-18 i Falken Wildpeak, men ikke 20".

MY11 VW Amarok Highline "lifted"

x - MY10 Impreza "WRX D"

x - MY97 JDM STi m/skilt

x - MY96 Impreza GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det er på rokken som du har i profilbildet?

Hvorfor 20"?

 

Min mening er at det overhodet ikke er fint med store felger på en slik bil og syns det blir enda værre hvis du skal ha "lavprofil" offroad hjul.

 

Men, her er noen alternativer;

MAXTRAC AT - OnlineTires.com

TERRA TRAC A/T - OnlineTires.com

Discoverer M+S - OnlineTires.com

Discoverer A/T3 SUV - OnlineTires.com

Endret av Jesper1201

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok på Amarok'en ja.

 

Jeg har funnet en felg som passer utseendet jeg er ute etter PERFEKT. Den leveres i 18x9 som var tanken i første omgang. Men da med et innpress på 0, og det blir for lavt. Samme felgen leveres i 20x8,5" med et innpress på +35. Da trenger jeg en spacer på 15mm for å få et totalt innpress på +20. Har per i dag 22mm spacer, som jeg skulle teste i første omgang.

 

Og matte "truck" felger fra USA er nesten ikke å oppdrive i 5x120, desverre. Så derfor blir utvalget også skrumpet bra inn.

 

Det blir seende slik ut, så er fortsatt litt gummi til overs:

 

post-39426-13804854865893_thumb.jpg

MY11 VW Amarok Highline "lifted"

x - MY10 Impreza "WRX D"

x - MY97 JDM STi m/skilt

x - MY96 Impreza GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var mere gummi enn jeg hadde forestilt meg så var ikke gå gærli alikevell.

Dog syns jeg ikke felgen var videre pen, men vær sin smak :)

 

Men du snakker om spacer, hvis du får en spacer fra 5x120 --> 6x139,7 så blir utvalget mye større.

Hvis planen uansett er å space ut felgen, så hvorfor ikke "endre" boltsirkel ;)

Endret av Jesper1201

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange som tar litt feil av disse dekk dimensjonene :) Kan dele det opp: 285/50-20. 285 er bredden i millimeter, 50 betyr hvor høy dekk siden er å siden det står 50 så er det 50% av 285 som blir høyden :) 20 er jo da inner diameteren i dekket målt i tommer :)

 

 

Så blir ikke så lav profilt som det høres ut, 195/50-16 er jo veldig lav profilt. Men da har du stor inner diameter + smalere bredde som gjør dekksiden lavere.. :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange som tar litt feil av disse dekk dimensjonene :) Kan dele det opp: 285/50-20. 285 er bredden i millimeter, 50 betyr hvor høy dekk siden er å siden det står 50 så er det 50% av 285 som blir høyden :) 20 er jo da inner diameteren i dekket målt i tommer :)

 

 

Så blir ikke så lav profilt som det høres ut, 195/50-16 er jo veldig lav profilt. Men da har du stor inner diameter + smalere bredde som gjør dekksiden lavere.. :)

 

Er fullstendig klar over dette, men det er uansett ikke mye gummi (ref. bildet over) til å være på en stor pick-up.

 

Jeg driver å titter på dekk/felg selv da jeg skal kjøpe ny pick-up og da handler jeg enten 265/70-17 eller 265/75-16, med Cooper Discoverer STT. Men nå er folk forskjellig (å godt er det) å noen vil ha røffe ballong dekk og andre "lavprofil ;)" dekk på pick-up :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar!

 

Hadde i tankene å plastidippe hele bilen og alt chrom matt svart, derfor passet felgene bra, syns jeg da :)

 

Hvor stor spacer må til før man kan forandre boltsirkelen?

 

Var som sagt i planen å gå for 18x9 med 275/65-18 eller 285/60-18. Har per i dag 245/70-17 på vinterfelgene og det ser ut som trillebårhjul. Så må iallefall ha noe større. Skal også montere bushwacker skjembreddere, hvis alt går etter planen. Derfor vil jeg ha litt fyldigere dekk.

MY11 VW Amarok Highline "lifted"

x - MY10 Impreza "WRX D"

x - MY97 JDM STi m/skilt

x - MY96 Impreza GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår