Gå til innhold

Kjøpshjelp Kadett c 1977

Ranger emnet


Anders Johansen

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg er da utrolig nok en oslo-gutt med skruinteresse, og har i det siste sett litt på en Opel Kadett C 1977 modell (sedan).

Det er her jeg trenger dere. Hvor mye er disse verdt? Prisen er 11.000, og her kommer litt informasjon om bilen.

 

-IKKE rust, kun litt overflate på leppa helt nederst på framfanger. Ikke funnet noe i gulv eller andre steder (hatt av gulvtepper og sett under bilen).

-Import fra Tyskland i 2005, med servicehefte derifra, som tilsier at km. stand burde være ca. 177.000 KM.

-Automatgir

-ALLE dørlåser må byttes

-Alle dekk burde byttes

-Liten eksoslekkasje

-Varmeapparatet virker ikke

-En liten eksoslekkasje

-Toppdekselpakninga må byttes

-Og et par rifter i "sportssetene"

 

Det største problemet jeg ser med bilen her, er at automatkassa ikke virker helt som den burde. Den brukte 2-3 minutter på å komme i gir når den var kald, og den slapp av og til giret mens man kjørte.

Eieren sier det har lekket litt av og til fra kassa, og at han har etterfyllt. Hvor dyrt er det å overhale en slik automatkasse, og er det mye styr å bygge om til manuell?

 

Her er iallefall noen bilder av udyret:

8674142_720x0.jpg

8674143_720x0.jpg

8674145_720x0.jpg

8674146_720x0.jpg

 

 

Hva vil dere si denne er verdt, og hva kan det koste å få den i stand igjen?

 

Takker for all informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo jammen mye arbeid som må gjøres for at den skal kunne være brukendes. Ut med motor og gir er jo en svær jobb, Varmeapparatet fikser seg ikke selv. Er sikkert et tett varmeregister. Pluss nye låssylindre. Har du plass til å skru?

 

Må man ut med motor og da for å få ut kassa? kommer strøm frem til varmemotor så det er nok børstene på motor som er ødelagte. Dørlåser blir nok det vanskeligste å få tak i men lurer på om låser fra andre eldre tyske biler kunne passet? Har en dobbelgarasje jeg kan disponere som er isolert så det burde la seg ordne. Har skrudd lite bil, men går ut i læra til sommeren så kan jo litt. Har skrudd mye moped da så kan litt basis, men hvor vanskelig kan det være å skru gammal Opel? Er det mye jobb feks å hive ut motor og girkasse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke mye jobb å ta ut motor i denna,er jo knapt nok en ledning ;) Hiv automat kassa på dynga å få tak i manuel kasse.

Meste gammal opel er enkel å skru på, men kan være litt vanskelig å få tak i deler. 11 000 for en rustfri kadett c er billig!

Omega A 90

Ascona B 78 - prosjekt

Omega B 94 16V - selges i deler! Send pm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De stolene med understeller er jo gull verdt.

Få de trekt om så har du noen stoler som er digg å sitte i.

 

Fordelene med en gammel automat er at tunnelen er litt større enn hva den er på 1200 med manuell gir. dvs at du får plass til litt større girkasse om ønskelig.

 

11 000kr for en kadett er ok, selv om du sikkert må hive automatkassa. Disse er ikke verdt å overhale.

Men sleng på noen tusen, så skal du få kjøpe min. Den er rustfri, nesten ferdig. Giftgrønn og vekker mye oppsikt.

http://www.bilforumet.no/kjop-og-salg/biler-til-salgs/302637-selges-kadett-c-prosjekt.html

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår