Gå til innhold

Golf 3: Sikring Ryker/ Starter ikke når motor er varm etter stopp

Ranger emnet


Mathias Wigum

Anbefalte innlegg

Heihei!

Lys:

Har ett lite lys-problem på golfen min. Sikkring nr 10. (Froglight) ryker når jeg skrur på langlysene, etter noen minutter.

Dette skjedde når at jeg var å så etter løsninger i lysbryteren for å skru av alle lys, mens biln var igang. Fikk ikke til så jeg koblet tilbake og satte på plass alt.

Har prøvd flere feilsøkings metoder å leita i dagesvis, men ingen lykke.

Min teori:

At jeg har satt på kablene motsatt i "sukkerbiten" eller bommet på 2 stk.

Har en svekket/dårlig ledning/kontakt enplass.

 

Motorstopp:

Helt siden jeg kjøpte bilen har den vært en plage å ha på små stopper som ferger og bensinfyll.

Nesten hver gang jeg stopper bilen, så vill den ikke starte før det har gått allefall 15-30 min. Når jeg slår i sikringsboksen under rattet, så kan det hende at den vill starte. dette fant jeg selvfølgelig ut i forbannelse.

Min teori:

Den får for lite eller for mye bensin. - dårlig føler, en sensor ettellerannet.

Dårlige releer (motor,bensinpumpe osv) -dette skal kjøpes inn nytt snarest.

 

Håper noen har en eller flere teorier på hvordan dette kan fikses!

Mvh

 

En førvirra jævel :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Har fått fikset motor, var relee 30 som hang seg opp heletiden. så ingen motor problemer lengere!!

Det er 1.6 motoren.

Eneste som gjennstår er lysene, å aner ikke hvordan dette skal fikses.

Fant forresten ut at d trenger inn vann/dritt i gjennom baklykta, fikk vasket og sett sånn passe over det. Kan dette være eller ha noe med at langlysene ikke fungerer? kan kjøre med 1 langlys, men kobler jeg på det andre går sikkringa "froglight" etter bare noen minutter.

her er det noe som faen ikke stemmer!

"æ blir fette gal snart" som vi sier i nord :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kjøpte meg ny lysbryter, men dette var ikke problemet. Froglight sikkringen går fremdeles.. Kan som sakt kjøre med 1 langlys, så snart jeg plugger inn det andre ryker sikkringen "Froglight" etter 2 minutter og da mister jeg alle lys bortsett fra parklys. Det er akkurat som om alle lyskursene er håppet over på froglight kursen.

Tar imot alle tips!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår