Gå til innhold

Hovudstrømbryter på dieselbil

Ranger emnet


Morten 1

Anbefalte innlegg

Dette er reglene

A. Hovedstrømbrytere

Bilen skal være utstyrt med hovedstrømbrytere av gnistfri type. Den innvendige bryteren skal være synlig og lett tilgjengelig for både fører (når han sitter fastspent) og eventuelt funksjonærer. En utvendig bryter skal være plassert nær frontruten på førersiden. (Utvendig bryter kan være forbundet med innvendig bryter med wire, ikke pianotråd). Begge hovedstrømbryterne skal være tydelig merket med blå triangel hvor sidene skal være 12 cm, samt rødt gnistmerke og “på” og “av”. Hovedstrømbryterne må hver for seg kutte ut alle strømkretser, også tenningen.

Dette er sånn gristfri type [ATTACH]36938[/ATTACH]

 

Dette og er 2 polet, står ivertfall det. http://www.gundersenmotorsport.no/lopsbil/hovedstrom/bryter-hovedstrom

post-62509-1380485485748_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyare dieselmotorer har elektro-mekanisk brytere til diesel-pumpa. Sjekk etter en kabel som går til området rundt insprutningen som ger 12v når du slår på tenningen.

Det er ikke nok å bryte strømmen fra batteri, den går like fint på strømmen fra dynamoen vettu.

 

Er fullstendig klar over dette, men jeg viste ikke at reglene i drifting var at bryteren også skulle stoppe motoren.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fullstendig klar over dette, men jeg viste ikke at reglene i drifting var at bryteren også skulle stoppe motoren.

Reglementet sier "Hovedstrømbryterne må hver for seg kutte ut alle strømkretser, også tenningen."

Samme som i BC og RC. Å tenningen er vel det som styrer om motor skal være av eller på.

Endret av Urban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at det er snakk om ein eldre Mercedes dieselbil er stoppen på dieselpumpa vakuumstyrt. Viss du har vakuumlekasje får du ikkje stoppa motoren. Då går det ikkje å stoppe den ved hjelp av ein hovedstraumsbrytar. Eg veit ikkje om det fins stoppmagnet som kan ettermonteres.

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at det er snakk om ein eldre Mercedes dieselbil er stoppen på dieselpumpa vakuumstyrt. Viss du har vakuumlekasje får du ikkje stoppa motoren. Då går det ikkje å stoppe den ved hjelp av ein hovedstraumsbrytar. Eg veit ikkje om det fins stoppmagnet som kan ettermonteres.

 

Vakuumstyrt helt opp til 1993? Er du sikker på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår