Gå til innhold

Bytte hovedlykter!

Ranger emnet


Joachim95

Anbefalte innlegg

Har veldig lyst til å bytte lyktene på golfen min, men er veldig usikker på hvordan dette gjøres med koblingene. Disse lyktene som jeg skal bytte til har jo led-kjørelys. Er det samme kontakter? Jeg er også veldig usikker på om det er xenon eller vanlig halogen i nær og fjernlys? For tanken min er om jeg må bytte rele og legge opp for xenon siden ledd bruker mindre strøm enn vanlig halogen, og xenon vet jeg faktisk ikke hvor mye bruker... :S

 

Høres kanksje veldig noob ut, men..

 

Dette er lyktene jeg har lyst og bytte til! Hva syns dere? :)

Dayline Frontlykter VW Golf IV 97-04 DRL-optikk

 

Håper på svar!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de lyktene vi selger så er det som regel plug-and-play.

Det er vanlig Halogen H1 pærer i disse i tillegg til LED-parklysene. På våre lamper er lyspærer inkludert.

 

AD Dayline - PARTS AND RETARDS AS

 

Xenon-kit er det mange som monterer på disse lampene, men er ikke anbefalt fra produsent.

 

Du må demontere fanger for å få byttet lampene.

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar og gode råd! Disse var jo til og med billigere! :p

 

Så jeg trenger ikke noen som helst form for omformer av strømmen med tanke på LED-lysene?

BTW, hvordan gjør jeg dette med elektronisk justering av lysene? :)

 

Nei, alt du trenger er innbygget i lykten.

Når det gjelder el.justeringen så flytter du over de orginale motorene over til disse lampene.

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Jeg kjøpte disse lyktene du linker til. Etter 3 mnd var jeg så lei av de at jeg byttet de ut, og angrer ikke et sekund. Byttet til R32-lykter og xenon og det gir en mye bedre look, etter min mening! :)

 

Hva var det egentlig som gjorde at du ble så lei?? :O er det dårligere reflektorer som gjør a det blir dårlig lys eller.. noe annet?

 

Hvordan er forresten ange eyes? har titta litt på det også! hvordan er langlys og nærlys i forhold til orginallykter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var det egentlig som gjorde at du ble så lei?? :O er det dårligere reflektorer som gjør a det blir dårlig lys eller.. noe annet?

 

Hvordan er forresten ange eyes? har titta litt på det også! hvordan er langlys og nærlys i forhold til orginallykter?

 

Jeg ble lei og byttet de ut fordi det så etterhvert så harry ut, og egentlig (i mine øyne) ikke passet på en Golf, men heller en Audi, siden de faktisk har ledstriper. Nær- og fjernlys lyste forsåvidt bra, mye bedre enn de originale.

 

Slik så bilen ut med de lyktene:

HW5N.jpg

iSOEr.jpg

W9yCm.jpg

BTcdK.jpg

zWbj3.jpg

SwXo6.jpg

 

Da byttet jeg til R32-lykter, slike: DEPO R-32 look - PARTS AND RETARDS AS

 

De er jeg veldig fornøyde med. Jeg monterte som sagt xenon både i nærlys og fjernlys, og er utrolig fornøyd. Prøve aldri lyktene med halogenlys, så hvordan de lyser med halogen vet jeg ikke. Nå lyser det i hvertfall helt supert.

 

Slik ser bilen ut med lyktene jeg har idag (på disse bildene mangler jeg et parklys. Det er satt inn to stykk led-pærer som matcher xenon-en:

Q1FVJ.jpg

xrgTI.jpg

rCg6a.jpg

mnQDH.jpg

oMBF.jpg

YTlIf.jpg

Hxfao.jpg

Ebp8R.jpg

 

PS: Angeleyes er for BMW :)

 

Send meg en personlig melding om det er noe mer du lurer på angående lykter eller lignende du! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Jeg er helt enig med deg angående lyktene, så ikke like bra ut PÅ golfen, og var litt vel harry... Takk for bilder, ga meg et litt mer helhetlig inntrykk! :) Jeg sender en pm om det skulle være noe mer som jeg evt skulle lure på! ;)

 

btw: ser ut som en fin å strøken golf! :thumb

 

Bare å sende melding ja! :) Du får poste bilde når du har kjøpt lykter!

 

Hehe, takk for det! Prøver å holde den så strøken som mulig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår