Gå til innhold

Problemer med sikring nr12 omega 95 2.0B

Ranger emnet


Terje Sten

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et problem med sikring 12 i omegaen min.

den går hver gang jeg prøver å bytte den.

Nå har jeg tatt ut alle cupe lys, blinklys, frontlykter, baklyktene og bagasjelys.

Jeg klarer ikke å finne en løsning på problemet.

Jeg har skrudd ut sikringsboksen men ledningene var for korte til å komme til bak.

Har noen opplevd dette før, eller har noen råd?

 

Jeg er fersk på skruing av bil og ikke akkurat expert på bilstrøm.

Setter pris på alle råd og innspill på dette problemet, takk.

 

 

 

Fortvilt Omega eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd og plugge ut kontaktene til en og en ting da? Ta ut kontakta til det ene baklyset og sett i ny sikring, gjør det samme med alle tingene som sikringa går til.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

hei. ja nå har jeg praktes litt med bilen. jeg har plugget ut alle lys i bilen å diverse annet, så nå har jeg minsket muligheten til info skjermen og nødblinken. jeg vet ikke hvordan jeg skall komme til bak skjermen og leter fortsatt etter nødblink relleet. er ikke akkurat kjent med det elektriske på bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta ut hele instrumentet skal du komme til bak på den skjermen. For og få ut instrumentet så må du ta av det øverste dekselet bak rattet og lufteventilene i midten og på venstre side. Da ser du 2 skruer bak ventilene som du må skru løs også bare drar du ut hele ramma og da får du opp skruene som fester instrumentet.

 

Tviler på at det har noe med releet å gjøre, vil heller tro det kan være noe galt med nødblink bryteren.

Blinklysreleet er nr 5 der. Sitter rett ved siden av diagnosekontakta.

post-33594-1380485493143_thumb.jpg

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tusen takk:)

Da har jeg prøvd ta ut releet til blinken, men sikringen gikk likevell.

Det oppstå et nytt problem.... nå virker ikke vanlig blink etter at jeg satt tilbake releet.

Dette blir jo bare værre og værre.

Kan sikrings feilen ha noe med slitte ledninger?

Blir jeg nødt til å kable om hele sikringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår