Gå til innhold

Kjempeproblem med installasjon av turbomåler


Dennis Fond Hausken

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er ikke noe mekaniker eller noe så gjerne på å forklar nøye.

 

Jeg skulle installere turbo trykk måler. Gikk inn på ulike nettsider til youtube og leste meg opp. Har jo selvfølgelig funnet ut at jeg skal sette T stykker på luft kabelen som går fra drivstoff filteret. ( fuel reduction vacuum line ) Jeg har bokstavelig talt demontert ALT av panseret som jeg kunne ta av. Slik at jeg hadde bedre "sikt" i motor rommet. Noe som ikke hjalp særlig. Har fått montert kalber og alt. Problemet mitt er å få slangen der den skal.

 

Noen som kan hjelpe meg.

 

Bil type:

 

Mitsubishi lancer sportback 2011.

1.8L

160 hk

415nm

 

[ATTACH]36816[/ATTACH]

post-76379-13804854849923_thumb.jpg

Bil : Mitsubishi Lancer 2012 2.0L 198 hk/450nm

Tidligere bil : Hyundai Coupe FX 2.5L 240 hk/500nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jo ikke det reelle trykket komme opp på måleren vel.

 

Turbo måleren er jo får å måle bar trykker turboen skaper med luften som kommer fra luftfilteret. Hvis jeg eventuelt skulle drillet et hull måtte det vært i selve turboen uten å skadet den.

 

Når jeg leser eller ser de forskjellige youtube "install" videoene forklarer de alle at de bruker trykket som kommer fra drivstofpumpen.

FPR - Regulator pritiska goriva

 

Men mitt problemer er at jeg ikke finner den noe sted i motorrommet mitt.

Bil : Mitsubishi Lancer 2012 2.0L 198 hk/450nm

Tidligere bil : Hyundai Coupe FX 2.5L 240 hk/500nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykket turboen presser mot motoren har man jo mellom turboen og motoren. Klarer ikke helt å skjønne at du kan hente ut det signalet i drivstoff pumpa :S Men nå er jeg ingen ekspert.

 

Om jeg husker, og har hørt riktig er det forskjell på montering av turbotrykksmåler på bensin og diesel bil

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke snøring på motor og den slags. Men det jeg kan se for meg er at det trykker turboen skaper sendes videre til drivstoff pumpen slik at drykke får pumpet til å tilføre motoren mer drivstof og ikke minst mer luft ved høyere turtall.

 

kan være det kan fungere å drille hull i slangen som går fra intercooleren. Men kan bare ikke ser det helt for meg at den kan skape såpass høyt trykk som 2 bar. noe turboen fikser

 

Bil : Mitsubishi Lancer 2012 2.0L 198 hk/450nm

Tidligere bil : Hyundai Coupe FX 2.5L 240 hk/500nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksosen ut spinner opp turboen og suger inn mer luft. Luft masse måleren måler lufta som går inn og sender infoen til hjernen i bilen, som videre gir bilen mer diesel.

 

Du sier turboen fikser 2bar, hvor går de 2 barene da? Jo, i slangen mellom turboen - intercooleren og motoren.

 

Søk opp f.eks "install boost gauge diesel" på google bilder så får du x antall bilder av biler med hull i innsuget, eller i slangene mellom turboen og innsuget:

2004-11-16_095941_Boost_Tap_001a.jpg

boosttap.jpg

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det diesel det er snakk om så et nærmest er det greitt å sette den mellom turbo og innsug en plass, best nærmest mulig innsuget, helst i.

Er det bensin bør den være etter spjeldet, altså i innsuget.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det diesel det er snakk om så et nærmest er det greitt å sette den mellom turbo og innsug en plass, best nærmest mulig innsuget, helst i.

Er det bensin bør den være etter spjeldet, altså i innsuget.

 

hva med å sette et T stykke på slangen som trekker aktuatoren (wastegaten) da? på enkelte dieselmotorer trekker jo den rett fra manifolden... hvordan dette blir på bensinmotorer vet jeg ikke...

 

ei konvensjonell dieselpumpe gir fort over 100 bar trykk... commonrail 1500-2000bar.... en bar eller to i ladetrykk er ikke merkbart for dieseltilførsla engang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår