Gå til innhold

Jeg får ikke varmen inni bilen min, vectra 97mod

Ranger emnet


Tigraklovn

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg sliter med å få opp temperaturen på varmeapparatet på bilen min, ganske irriterende nå på vinteren. Den ville plutselig ikke varme noe særlig lenger. Det er fire innganger mellom torpedoveggen, de to rørene som går inn blir varme til slutt men den slangen som går ut igjen blir ikke varm. Det er noen ganger det kan blåse litt varmere i coupe'n også plutselig ikke så varmt igjen. Termostaten ligger mellom 80 og 90 grader så det er ikke noe problem. Er det noen som kan ha peiling på dette? Kan registeret være tett siden variere på varmen og det lekker ikke vann noen steder inne i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fungerer nok med hageslangen men vær forsiktig, for registeret er ikke bygd for høyt trykk.

Hvis ikke du klarer å spyle det rent når det står i bil må du demontere det.

Jeg har aldri skrudd på denne type bil så vet ikke hvor det sitter eller hva som må demonteres for å få det ut.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå virker det ut som jeg har fått ut dem møkka som er der. Jeg har fått luftet det ordentlig også. Jeg starter opp bilen og lar den stå litt på tomgang så den får temperatur. Da blir det veldig varmt i apparatet men så fort jeg har kjørt litt og senker effekten litt så begynner det å blåse kaldt igjen. Dette skjønner jeg ikke helt når det blir varmt som bare det når den står på tomgang. Noen forslag? Da vil det jo strømme varmt vann gjennom. Begynner å bli ganske lei av kald bil nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår