Gå til innhold

2.4l c5 4b. Fusker, går på 4-5 sylindre,

Ranger emnet


vw-corrado

Anbefalte innlegg

Har en Audi a6 c5 4b. når jeg kjøpte denne ett år tilbake(desember) fusket den. trodde dette var en liten bagatell. virker som den går på 4 sylindre, oppfører seg som en 4 sylindra motor som kun går på 3 sylindre. kommer tilbake til hvorfor jeg tror at den går på 4 av 6 sylindre og ikke 5 av 6.

snakket litt med Møller om dette, fikk først forslag og dyse rens, eventult plugger og plugg ledninger, eller kankje LML.

vel med dyse rens merket jeg ikke noe forskjell. kjøpte så ny lml( luft mengde måler på ebay fra UK, IKKE orginal) merkt heller ikke noe forandringer. men rundt april så blir feilen borte, helt av seg selv. bilen funket helt fint frem til januar i år. da kommer samme feil tilbake. fusker veldig under gass pådrag, kjenner at det er svak risting i bilen. bytter så plugger og pluggledniger og ikke noe forskjell(IKKE orginale plugg ledniger, bosch plugger). så i slutten av januar, 2 uker etter bytte, så går den litt penere. fusker ikke så mye, men kjenner at motor ikke går reint og det lukter fortsatt surt av bilen. den går ikke lenge på tomgang. så derfor tror jeg den har gått på 4 sylindre på det verste og nå går på 5 av 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ikke tatt Diagnose på den, ikke sjekket lambdaer(Hvordan sjekker jeg dem?)veit hvor dem sitter.ikke sjekket kompen så lenge den le bra igjen i en lang periode. sjekket kontakter, byttet plugger og pluggledninger. Det jeg synes er rart, er jo at den går ikke på alle 6 sylindra, tenkte kanksje det er fordeleren som mulig er litt gåen. for det lukter som ubrent drivstoff(surt) når jeg kjører den. og om lambdaer er gåene skal den vel fortsatt gå på alle sylindra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk alle pluggene først før du legger ut tusener på diagnoser og feilsøking på verksted.koffor tror du at den ikkje går på alle syl?.husk at hver sylinder bank har sin egen tenningsmodul og lambda på v6.så en dårlige lambda på en av syl bankene (3syl),kan oppleves som at den ikkje går på alle skikkeligt.sjekk dette først

-01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår