Gå til innhold

Audi 80 Competition Quattro 1.8turbo - Motorbytte

Ranger emnet


porsche_9xx

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en competition quattro, ACE som jeg skal bytte motor i, og har bestemt meg for å bytte til en AEB motor, fra a4.

Planen var å kjøpe en komplett audi a4 og ta det derifra, så da har jeg noen spørsmål:

- Passer motorfestene rett på?

- Hva er enkleste måte for å ordne ledningsnettet?

- Bruke orginal girkasse eller ta den fra a4'n?

- Startsperra fra AEB må vel fikses på noe vis?

- Andre innspill, bensinpumpe, eksos, osv.

 

Grunnen til at jeg skal bytte motor er at den har gått veldig langt, å har lyst til å utføre et sånt prosjekt.

 

På forhånd takk :)

post-68947-13804854804934_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du dette godkjent? Original AEB har jo bare 10 hk mer enn ACE så er mulig uten bremseoppgradering?

Det er ikke like motorfester på din og AEB, men innfestningen er gjerne lik mot blokk. Ledningsnett bør du ta fra en bil med AEB-motor, evt bruke datasprut og slipper da tenke på startsperre.

 

Personlig hadde jeg aldri byttet motor, men beholdt bilen som en original Competition. Er ikke mange av de, du burde heller overhale motoren. Er heller ingen stor sak å få mer effekt ut av din motor enn AEB, fortsatt uten snurre ;)

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for raskt svar :D

 

Godkjenningen tar jeg som det kommer ;)

Har lest litt på diverse forum angående dette med motorfester, men finner liksom ikke helt ut av hvilke fester jeg bør bruke.. Datasprut blir vel enkleste løsningen ja :)

 

Jeg har grublet mye på om jeg skal holde bilen orginal eller sette inn turbomotor, og nå har valget blitt turbo. Jeg er en turbomann ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår