Jump to content

Alfa Romeo 1,8 T-spark. 1998 modell (Varselllampe Dyse?)

Rate this topic

Espen94
 Share

Recommended Posts

Kjøpte meg Akkurat en ny Alfa Romeo 1,8 T-spark som er fra 1998, selgeren fortalte meg når han bytta register reima i august 2012, så hadde varsellampa lyst siden han kjørte fra verkstedet.

Jeg lurer bare på hva som må til for å fikse det, eller om det er vitsi å fikse det i det hele tatt. Kostnad? Hvilken negativ effekt har det vist dysen ikke funker som den skal?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Similar Content

• By tombre
      Hei dere.  Samboer har en forester 2009 der varsellampe for høyderegulering av hovedlys har begynt å lyse.  Noen ganger blir varsellampe borte, altså kommer og går, mem som oftest lyser den.  Er det automatisk høyderegulator på hver frontlykt?   Mistenker dårlig kontakt i og med at den ikke lyser hele tiden.  Ikke lett å vite hvilken side feil er på.  Er dette noe et verksted kan finne ut av ved diagnose?   Noen som har innspill?  
    • By Gollum
      Hei. 
      Noen som vet hva tall/bokstaver på denne dysen som er koden til å kalibrere/kode injektoren? 
      Det er en bosch injektor (comon rail) til honda accord 2.2 i-ctdi. 
      Setter pris på svar 

• By bergo
      Skulle kjøre hjem fra jobb i min Mazda 3 i går kveld. Rullet på en flat strekke i 80 med cruisekontrollen aktivert. Plutselig deaktiveres cruisekontrollen, og flere gule varsellamper dukker opp. - Feil i motorsystem, feil ved DSC(stabilitetskontroll), feil ved TPMS(dekktrykk), SCBS(brake-support). Manuell giring var ikke lenger mulig (er automat), og den gikk nå på et mye høyere turtall (4.). Giringen ble «rykkete».  
      Har skjedd lignende en gang før i vinter. Da skrudde jeg av motoren, og når jeg startet den igjen 30 sek senere, var det tilbake til normal. (Den var på full service og sjekk i ettertid.)
      Et døgn senere, i dag, og feilmeldingene er der fortsatt. Jeg er langt i fra noen mekaniker, eneste jeg vet er at bilen snart kunne trengt et oljeskift på motor igjen. Vet at rykking og vanskeligheter med å skifte gir kan være symptomer på giroljeskift, men vil da alle de andre feilmeldingene dukke opp? Om noen har en anelse om hva feilen kan være, mottas det med et stort takk. 
      2.2 D 2015, hatt den i litt over 2 år og kun gått 45000.
    • By Raymond94
      Hei. Selger noen deler som har stått på en VW Transporter, 09 mod. Motorkode: BNZ. 2.5L.
      Kilometerstand: 164000
      Deler:
      - Topp. Ny kamaksel og ventilløftere + nesten nye glødeplugger.
      - Turbo.
      - EGR.
      - EGR motor.
      - Gass spjeld.
      - Svinghjul.
      - Oljepumpe.
      - Eksosmanifold.
      - Innsugsmanifold.
      - Veivaksel.
      - Dyser.
      - Dieselpumpe.
      - Oljefilter hus.
      - Bunnpanne.
      - Helt nye ubrukte originale råder til redusert pris. 5 stk.
  • Populære emner nylig

• Recent Achievements

• Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy