Gå til innhold

Astra bruker mye frostvæske

Ranger emnet


GlennB

Anbefalte innlegg

En kompis har en Opel Astra G 1,4 98 modell som har begynt å fuske.

Den bruker en del frostvæske.

I dag var det noen grågule flekker i motorolja, noe som muligens kan tyde på gåen/sprukken toppakning. Ekspansjonstank for frostvæske var nesten helt tom, og det var ikke lenge siden han fylte på frostvæske.

 

Vannpumpa ble byttet i fjor, så er vel ikke den?

Han har også hatt lekkasje (mest sannsynlig frostvæske, lukta søtt) på høyre side (passasjerside) ved motoren, om det kan ha betydning.

Av og til er det mye hvit eksos under kjøring.

Er det gåen toppakning tror dere?

 

Den har gått ca 150000 km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har at samme problem på min Astra F (1994) begynte med hvit røyk fra eksos og fortere og fortere tømming av kjølevesketanken helt til jeg nesten ikke fikk start på bilen lengre. Visste seg at topppakninga var helt gående å etter at jeg fikk den skifta bruker den ikke kjøleveske i det hele tatt og starter å går som en kule :)

Vid@r Kristi@nsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har at samme problem på min Astra F (1994) begynte med hvit røyk fra eksos og fortere og fortere tømming av kjølevesketanken helt til jeg nesten ikke fikk start på bilen lengre. Visste seg at topppakninga var helt gående å etter at jeg fikk den skifta bruker den ikke kjøleveske i det hele tatt og starter å går som en kule :)

Høres veldig ut som samme problem, fortere og fortere tømming av frostvæsken er tilfellet her også.

Toppakninga skal byttes ut, satser på at det løser problemet.

 

Takk for svar begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår