Jump to content

Lexus sc300 / sc400 importere fra USA

Rate this topic

Driftboy32
 Share

Recommended Posts

vil vel være betydelig enklere å importere en ifra norden? Sverige/danmark/tyskland? :)

Edit: Fant ihvertfall en i Sverige på et kjapt søk på Blocket.se: http://www.blocket.se/stockholm/Toyota_Supra_soarer_TT_manuell_44706531.htm?ca=7&w=3&last=1

Edited by ThomasEK

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Vil jo være enklere å få godkjent en bil som godkjent i et eu land enn i Statene. Da regelverket i Eu er jo samordnet med norske regler. Å ikke minst billigere å hente bilen :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

• 2 months later...

SC300 og SC400 kan importeres i henhold til egne regler for biler som er typegokjent i USA! MÅ være orginal!

Soarer er kun mulig på historisk grunnlag, og ja det er begrenset antall, og den må egentlig være HELT original!!!

Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus!

Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i.

• 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Similar Content

• By Ollienor
      Hei,
      jeg lurte på om det vAr noen her som vet om man skal betale moms, skatt eller andre avgifter ved import av tilhenger fra Storbritannia.
      Vi kjøpte en brukt (£270) for ca 6 måneder for campingutstyret vårt. Vi flytter nå til Norge og kjører med tilhenger for å få med oss mere hjem. 
      Jeg har lest at det ikke skal være noe skatt på eiendeler man transporterer som del av et flyttelass, men jeg er usikker på om dette også gjelder tilhengeren?
      denne må jo fortolles for å senere kunne bli registrert og få norske skilter?
      Vi krysser grensa med ferje fra Hirtshals til Langesund. 
      Setter pris på råd og tips!
    • By martinlol
      Hei, eg vurderer å importere bruktbil/-motorsykkel fra Frankrike.

Når ein importerer bil må ein betale 25% moms av prisen. Korleis dokumenterer ein denne prisen ? Eg veitt ikkje korleis det foregår i andre land, men her i Frankrike framgår ikkje prisen i kjøpsmeldinga. Så må eg difor lage eit eige dokument, ein kontrakt, og presisera kjøpsprisen? I så fall kan eg vel få selger til å skriva under på ein kontrakt med ein lav kjøpspris? 

Viss eg betaler selger 4 000 euro for bilen, så kan eg vel berre skriva 2 000 euro i kontrakten? 

Då slepp eg å betale så voldsomt mykje i moms, eller er eg heilt på bærtur nå?

Hehe, hadde vore fint med ein oppklaring fra nokon som har peiling !

Martin
    • By KooPa TropA
      Jeg driver å vurderer import av en veteranbil fra Sverige eller Danmark.
      Jeg tror jeg har skjønt det meste av prosessen, bortsett fra hvordan gjør man med salgsmelding?
      Jeg har jo ikke noe Svensk/Dansk personnummer, så hvordan får jeg bilen i mitt navn?

Og er det mye styr for selger å selge til en nordmann?

• By Oledaniel
      Selger felgene mine, Dotz Shift 19", 5-114,3 ET 48.

Felgene var nye i høst, slik jeg forsto det på han jeg kjøpte bilen med (de fulgte med når jeg kjøpte bil), og kosta 16k nye + dekk..

Tenkte at jeg skulle ta 8k for de, siden de blir for store til å ha på bilen, og alt for lav profil..

Holder til på Larsnes, Møre og Romsdal, er bare å sende meg en melding på forumet her, eller sende meg en melding på 96045980 (jobber veldig variert, så er best å sende melding)
    • By Fzr250
      Hei,
      Jeg bor for tiden i Usa og har drevet å sett mye på Datsun 240z og elsker virkelig den bilen.
      Her har også mange byttet motor og virkelig byggd om noen av de til banebiler, streetcars osv.
      Det jeg lurer på, og om noen har erfaring fra er hva reglene er for import av 240z?
      Jeg har funnet en 1970mod 240z med ny motor, nye fjøringer og front spoiler, samt små modifiseringer her og der.
      Falt virkelig for denne. Leste at vist den er 1971mod og oppover til 73 så er det vanskelig å få registrert, da den må være helt orignalt iforhold til fabrikk. Men denne er 70mod og faller da innen for kjøretøyforskriftene fra 1941. Den må også registreres som bruktbilimport og ikke som bevaringsverdig kjøretøy. Noen som har vært borti dette? Kjedelig å ta med seg bil hjem også får du beskjed at den ikke er orginal og må bygge om hele bilen.

Håper virkelig noen har erfaringer fra dette, da jeg står litt fast.
      Takk

• Populære emner nylig

• Recent Achievements

• Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy