Gå til innhold

Oljetrykksgiver til audi 100 2.0 1991 ?

Ranger emnet


slados25

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor jeg kan få tak i en oljetrykksgiver til min audi 100 2.0 1991 mod? Har prøvd google osv men får ikke mange treff... har en lekkasje som kommer fra denne delen ifølge verksted og satser derfor på å forhåpentligvis skaffe del og muligens gjøre jobben selv.

 

Vil å bytte denne delen by på problemer/være en vanskelig jobb eller er dette en forholdsvis grei ting?

Endret av slados25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du giver til instrument som viser oljetrykk, eller oljetrykkbryter til varsellampe? Dersom du tenker på oljetrykkbryter så er det to av disse, en NO og en NC, skilles med forskjellige farger på plasten mellom gods og plugg. Er sikkert en blå og en hvit på din. Blå (0.25 bar) har delenummer 028 919 081 D og hvit (1.8 bar) har delenummer 028 919 081 E. Er meget enkle å bytte.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sikker på om dette faktisk er den rette delen da oljen ser ut til å komme fra et sted over denne (?). Verkstedet sa at "oljetrykksgiveren" måtte byttes for å få stoppet lekkasjen... håper i det minste at dette bildet kan hjelpe med identifiseringen. Finner ikke mye selv hvis jeg googler "oljetrykksgiver audi 100"...

 

[ATTACH]36366[/ATTACH]

post-39846-13804854794713_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hjelpen nok en gang! Det med at "lekkasjen kanskje kom fra over denne delen" var egentlig bare noe jeg la til i uskkerhet etter å ha sett på bildet... ganske trangt der nede så hadde litt problemer med å få til skikkelige bilder og tror nok bare det er meg som feiltolka bildet litt. Uansett, da dette er området hvor oljen har lekket kan jeg vel si med grei sikkerhet at det er oljetrykksbryteren/oljetemperaturgiveren jeg må bytte... og denne må da vel ha vært hvit en gang (1.8 bar med delenr. 028 919 081 E, som du sa)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår