Gå til innhold

registerreimsbytte 2.0 tdi b8 intervall?

Ranger emnet


Baufish

Anbefalte innlegg

120 000 km og ingen måneder/år lengre. Står på Autodata programmet mitt. ;-)

 

Se denne tråden på vw-audi klubben, her står det at det med år/måneder har utgått. Tror faktisk enkelte møller verksteder kjører det enda, selv om de skal ha fått beskjed om dette. :)

 

Registerreim på touran

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Om Audi garanterer 5 år eller 120.000km, så er det ikke noe poeng å bytte før dette.

 

Audi garanterer ingen alder, de sier skift på x antall km uansett alder.

Men ok sjef. VAG sa at man ikke trengte bytte olje på automatkassene, vi vet alle hvilke følger det fikk. De sier også at man kan kjøre LL-olje 30000 km uten oljeskift, mange med snurre har erfart hvor ille og dyrt det kan bli, samt alle følgeskader det kan gi.

 

Som jeg sa;

jeg ville aldri kjørt samme regreim mer enn 100' km, ei heller latt den bli eldre enn 7-8 år - men det er nå meg ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en syns at LL-intervallene til Audi er hårreisende (30'000km/2år) så kan jeg med "glede" informere at Fiat har 50'000km/5år på viser modeller!

 

Uff, stakkars motor sier bare jeg ;)

Lange oljeskiftintervaller er ikke kommet fordi produsent mener motor har det bedre av å ha det slik, men fordi kundemassen ønsker sjeldnere servicebesøk og dertil billigere bilhold - selvsagt på bekostning av motorens ve og vel.

For de som ikke er så kyndige på bil så er dette vel og bra, men for de som kan skru selv så er det en billig forsikring å skifte olje, og registerreim, hyppigere enn tysk serviceintervall. På en av mine biler koster det godt over 10k å skifte registerreim på Møller, jeg gjør det (selvsagt) selv og det koster ca 1500 (reim, vannpumpe og strammehjul), føler det er en billig forsikring, en jeg gladelig betaler da motoren er temmelig påkostet og ikke tåler reimhavari. Og motoroljen bytter jeg hver 5000 km, kjører på mineralsk Pennzoil racingolje. Vil tørre påstå motoren min har et fint liv kontra de som kjører LL-intervaller, samtidig har oljen jeg bruker et sink/fosfor-innhold på 1950 ppm mens LL-oljen har 600 ppm (når ny) ;)

Jeg påstår ikke at det jeg gjør er det riktige, men vet min motor har et mye bedre og tryggere liv enn mange nyere motorer som kjøres med LL-intervaller :) Så får alle andre avgjøre hva de føler er det riktige for deres bil ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som kjøper ny bil, og har den 3-4år, så tror jeg ikke disse tenker særlig over longlife oljens konsekvenser. Det er de som får bilen i ettertid som opplever problemene.

 

Registerreimer har jeg sett i forskjellig tilstand. Byttet på en 95 A4 jeg hadde. Den hadde da gått ca 100 000km. Men var så godt som utslitt. Virker som om det har blitt bedre kvalitet på reimene som er nå. Byttet på en bil som hadde gått 20000km over intervallet. Den så meget god ut.

 

Jeg skrur stort sett alt selv, og er enig med deg quattro73, det er en billig forsikring og bytte olje og reim ofte. :)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nye bil har jeg inne på LL- service, men bytter olje og filter 2 ganger i intervall perioden, først ved 10' så ved 20' også er det service hos forhandler igjen ved 30'

Dette kun for å beholde garanti og service-heftet ved ett evt. salg.

Har nok ikke denne bilen da det er tid reg.reim skifte men på denne bilen hadde jeg satt den på verksted.

På de 2 andre bilene våres, tar jeg alt selv.

 

Jeg også skrur selv og med ett stort verksted med løftebukker er oljeskift m/filter unnagjort på under 30 min :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår