Gå til innhold

[LØST] Original xenon kommer ikke på ved start av motor!

Ranger emnet


Passat05tdi

Anbefalte innlegg

Har en passat 3bg med original Xenon.

Når jeg tar på tenninga og starter bilen, så tenner ikke lykta på passasjersiden.
Hvis jeg vrir på lysbryteren så fungerer den plutselig...... Har også hendt at pæra på pasasjersiden har fått en annen farge, dvs mer blå farge enn den andre lykta.......

 

Hva er problemet her? Tenner/ballast?

 

EDIT: Har byttet xenonpære på begge sider, og nå lyser begge pærene like godt, men har fortsatt problem med tenninga til pæra på passasjersiden.

 

Har også byttet ballasten.
 

 

EDIT2:

 

Problemet er nå løst! Feilen var dårlig jording til ballasten.

Jeg tok av plastdekselet på bunn av A-stolpen på passasjersiden, jeg tok også ut hanskerommet for å komme lettere til.

Under dekselet var jordinga til ballasten til xenonlyset på passasjersiden. (Var også en annen jording der, men den går til noe annet).

Det hadde kommet et rustbelegg på kabelskoene til jordingene. Dette gjorde at ballasten fikk så dårlig jording at xenonlyset ikke ville tenne.

Pusset vekk rustbelegget med sandpapir, og sprayet litt med elektrospray.

 

Så ble alt bra :)

Endret av Jurigs

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm, men hvis jeg vrir lysbryteren tilbake til "0" posisjon igjen, så fungerer begge pærene de fleste gangene :P Det bare hender at idet jeg starter bilen, så slukker lyset på passasjersiden.

dvs at hvis jeg starter bilen, så slukker lyset på pasasjersiden, så vrir jeg lysbryteren frem til høyre, og tilbake, så fungerer begge lyktene noen ganger.....

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det samme problemet på min (etter at jeg byttet til nye pærer) å da måtte jeg "varme" opp pærene for de tente. noen ganger startet bare den på førersiden, når det var veldig kaldt sleit jeg med begge. men er som nevnt lengre oppe, trolig ballast eller tenner som er i ferd med å takke for seg desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
  • 2 weeks later...

Ballast å tenner er vel en å samme del? Den "boksen" som er skrudd under lykta, der ledningen fra boksen går til pæra? (Heter "styreenhet for xenon" i etka.
Tror jeg tar å bytter denne etterhvert. Stor sannsynlighet for at det er denne.

Noen som vet om man må ha original ballast? eller passer en uoriginal uten modifisering? Blir vel kanskje fargeforskjell da?

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Byttet ballasten/tenner på passasjerside..... Fortsatt problemet at pæra ikke starter noen ganger på passasjersiden.

Skjønner ikke, når jeg tok av frontfangeren, og bytta ballast, så virket ihvertfall alt greit inne i lykta. Det var ikke noe brudd i ledninger o.l....... Var nesten sikker på at dette kunne være ballasten...

Ingen som har hatt dette problemet før? Som vet noe det kan være?

Mulig dette kan skyldes jording? Hvor er jordingspunktet til lykta eller ballasten? Fant ingen ledning eller noe som var skrudd til gods?
Jordinga til batteriet da eller??

Den nye ballasten er original, og begge pærene er Phillips D2S

Endret av Jurigs

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har akkurat det samme problemet her. skal prøve å feilsøke litt eg og men gi meg en lyd om du finner ut av det. Her skjedde det i forbindelse med bytte av lykt. Funker helt fint om eg vrir på lysbryteren. Har merket nå i det siste at den kommer på av og til ved tenningen og. aner ikke hvorfor har ikke styrt med noe som har med lyktene å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Noen som vet om dette kanskje kan skyldes tenningsbryteren?

 

Hadde et lignende problem på min gamle golf 3, men da var det cd spilleren som ikke slo seg på, byttet tenningsbryter (bakstykke) så fungerte det igjen.......

Eller kan det kanskje være selve lysbryteren? Er jo ikke noe kjørelysrele her......

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår