Gå til innhold

Irritasjon med bilbelte!

Ranger emnet


Moccelite

Anbefalte innlegg

God dag!

 

 

Har en V40 98 modell!

Lurer på om det er noen som faktisk vet om det på en eller annen måte går an og fjerne "tikkingen" når bilbelte ikkje er på. "Varsellampa" for bilbelte på gjerne bare vere, men den tikkingen når det ikkje er på selv om du sitter i sete er utrolig irriterende.

 

Er det noen som vet om det finnes en sikring eller noen metode for å få vekk den "tikkingen"?

Hilsen ei Bilgal jente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja først og fremst, bruk belte.

 

Men hvis du mener du er et slags supermenneske som tåler alt, så sitter det nok en brytermekanisme i beltelåsen(den du setter beltet inn i ) Den bør det være mulig å koble seg forbi slik at beltelampa og tikkinga slutter. Hvis du bare vil koble ut tikkinga må du finne ut hvor tikkinga kommer fra, og fjerne kilden.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja først og fremst, bruk belte.

 

Men hvis du mener du er et slags supermenneske som tåler alt, så sitter det nok en brytermekanisme i beltelåsen(den du setter beltet inn i ) Den bør det være mulig å koble seg forbi slik at beltelampa og tikkinga slutter. Hvis du bare vil koble ut tikkinga må du finne ut hvor tikkinga kommer fra, og fjerne kilden.

 

Er ikkje snakk om ikkje bruke bilbelte, men den tida du står på tomgang og ikkje trenger bilbelte fordi du står i ro. Det er det eg snakk om!

Eg BRUKER ALLTID bilbelte uansett om der e varsellampe eller ikkje... Bruker faktisk bilbelte bare for å flytte noen meter på tunet :p

Hilsen ei Bilgal jente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Er ikkje snakk om ikkje bruke bilbelte, men den tida du står på tomgang og ikkje trenger bilbelte fordi du står i ro. Det er det eg snakk om!

Eg BRUKER ALLTID bilbelte uansett om der e varsellampe eller ikkje... Bruker faktisk bilbelte bare for å flytte noen meter på tunet :p

 

Ja dette la jeg merke til i en nyere passat forrige helg...vi sto stille i sentrum, også tikket den forbanna alarmen for selen..DET blir for dumt!

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber innen bilutleie og bilene må vaskes. Fra parkeringsplassen til vaskehallen er det ca 150-200meter, og når du gjerne må vaske 10 biler å det gjerne er mye stress så gidder du ikke å ta på bilbeltet.

Når du ikke har på deg belte i disse nye skitbilene så piper det noe hinsides hele veien til vaskehallen! Motorene stoppes gjerne ikke heller for det går 10-15 min pr bil. Men enkelte av disse Citroenene og det møkket der så skrur ikke den pipelyden seg av selv om du går ut av bilen, du må stoppe å starte den på nytt! Er så inni gamperaua irriterende!

 

 

Greit nok med varsling om at du må ha på deg belte, men de kan jo for **** være mere tolerante! Noen biler så begynner det med lav piping - greit nok det - men når du kjører litt lenger så blir det; pip pip pip pip pip pip PIPIPIPIPIPIPIPI!P!I!PI!PI!!!!!!!!!!!!!!!!.

Ikke nok med det, når du trykker på bremsa i disse nye bilene så ender du opp i frontruta! <--- (Dette skal jeg klikke og irritere med over i en annen tråd en eller annen gang.)

Endret av 16vturbo

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når du da kortslutter ledningen vil da airbagen lyse eller slutte å fungere? Eg vil kun ha vekk tikkinga uten at det går utover noe annet!

 

Den vil da hverken slutte å fungere eller lyse, den vil fungere som normalt :) Det er hvis du bare napper ut ledningen at den vil mene det er feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår