Gå til innhold

Broblemer med kjøling og varmeapperat

Ranger emnet


thims

Anbefalte innlegg

Har en gammel Peugot 106 93 hvor varmeapperatet bare spyr ut kald luft. Varsellampen for temp begynner også å lyse etter kort tid. Har fyllt på frostveske så det er ikke det som er problemet. Spjellet når jeg regulerer mellom kald og varm luft ser ut til å fungere mekanisk sett, men det spyr likevel kun ut kald luft.

 

Noen teorier om hva dette skyldes? Gåen vannpumpe? Termostat?

 

Trenger desperat hjelp da minusgradene tar liv av meg og motoren ikke liker å være så varm :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville byttet ut termonstaten først. Det var feil med min forrige bil- f.eks motor ble kald under kjøring og det kom BARE kaldluft da. Når jeg lot biln stå på tomgang en goood stund så kom nåla opp mot 90c og det kom varmluft igjen. Få hør hvordan det går :-)

How badly do you want it?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville byttet ut termonstaten først. Det var feil med min forrige bil- f.eks motor ble kald under kjøring og det kom BARE kaldluft da. Når jeg lot biln stå på tomgang en goood stund så kom nåla opp mot 90c og det kom varmluft igjen. Få hør hvordan det går :-)

 

I dette tilfellet blir motoren varm, veldig varm, FOR varm, men det kommer fortsatt bare kald luft ut av varmeapperatet. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være vannet inni motoren som er fryst, syns du skal kjenne på en av slangene så nærme motoren som mulig, hvis den er stein hard er nok vannet i motoren også det. Kan også være termostat, eller bare luft i systemet om du er heldig. Om du er enda heldigere kan det være tempmåleren som er defekt?

Opel Senator A 3.0E, 1983
BMW 525 E12 (528i-motor), 1975
Toyota Crown 2600 Deluxe, 1976

Mazda 616, 1976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan v�re vannet inni motoren som er fryst, syns du skal kjenne p� en av slangene s� n�rme motoren som mulig, hvis den er stein hard er nok vannet i motoren ogs� det. Kan ogs� v�re termostat, eller bare luft i systemet om du er heldig. Om du er enda heldigere kan det v�re tempm�leren som er defekt?

 

Bilen st�r lagret i oppvarmet garasje s� dette er ikke problemet. Motoren begynner � koke s� det er nok mer enn tempm�leren som er g�en. Har i hvertfall kj�pt ny vannpumpe og skal bytte den i morgen s� f�r vi se! Takker uansett for svar og l�sninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår